یادداشت روز

جنون آمریکا به اروپا سرایت کرد

ترامپ مانند همیشه در ماجرای آرامکوی عربستان، ایران را مقصر نامید.

جنون آمریکا به اروپا سرایت کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، این گزاره به ذهن متبادر می‌کند که امریکا حتی از ایران تحت تحریم اقتصادی نیز انتظار اقدامات بزرگی دارد و این یعنی پذیرش قدرت ایران از سوی آمریکا. البته باید یادآور شد که حمله به تأسیسات نفتی آرامکو توسط انصاراالله یمن انجام شده است و نه ایران. آمریکا هنوز به خاطر اسقاط پهپادش از ایران ناراحت است و رسوایی آن را نمی‌تواند تحمل کند برای همین دچار جنون واقع‌گریزی شده است.

ترامپ با خروج از برجام دشمنی با ایران را شروع کرده است البته آمریکا همواره بزرگترین دشمن ایران خواهد بود. طرف‌های اروپایی برجام پارسال پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق ضمن ابراز «تأسف» از اقدام واشنگتن مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه سال گذشته رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس را اعلام کردند. اما هیچ اقدامی از جانب اروپا برای نجات برجام انجام نشده است. این عبارت تقسیم کار آشکاری برای هدف مرگ برجام را نشان می‌دهد که همانا نقش پلیس خوب اروپا و پلیس بد آمریکا است.

پلیس خوب بودن اروپا نیز ظاهراً اخرین روزهای خود را سپری می‌کند چرا که در بیانیه‌ای ابراز نمودند «واضح است که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است» و نیز «زمان آن فرا رسیده که ایران مذاکرات طولانی مدت درباره برنامه هسته‌ای و موضوعات امنیت منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی‌اش می‌شود را بپذیرد». این‌ها توهمات امریکایی بود که به اروپا نیز سرایت نموده است و نشان داد که اروپا هم قابل اعتماد نیست. ایران در حمله به تأسیسات آرامکو هیچ گونه نقشی نداشته است. همچنین جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام نموده مذاکره مجدد یا برجام دومی نخواهد بود چه برسد به مذاکرات موشکی که خط قرمز امنیت ایران است. جنون آمریکایی به اروپا نیز سرایت کرده است.