پیشخوان » تولیدی » سرمقاله » سیاست خارجی » سیاسی » نفیسه الله دادی » یادداشت و سرمقاله
کد خبر : 635747
پنجشنبه - 18 بهمن 1397 - 09:50
یادداشت/

جنون آمریکایی

۲۲ بهمن ماه از جمله تاریخ‌ها و روزهایی است که ماندگار شده است و اینک ۴۰ سال از ۲۲ بهمن سال ۵۷ می‌گذرد اما همچنان پویا است.

جنون آمریکایی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ۲۲ بهمن ماه از جمله تاریخ‌ها و روزهایی است که ماندگار شده است و اینک ۴۰ سال از ۲۲ بهمن سال ۵۷ می‌گذرد اما همچنان پویا است.

۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ خط بطلانی بر نظام سطلنتی کشیده شد تا امام خمینی شیوه جدید حکومت همراه با مشروعیت و مقبولیت را به جهانیان بشناساند. گذر از نظام سلطنتی به مردم‌سالاری دینی در قرنی که دین افیون توده‌ها بود، یعنی معجزه. دین افیون توده‌ها بود اما امام خمینی ثابت کرد می‌توان با نگرش جدید اعلام کرد سکولاریسم تنها بهانه‌ای است برای پس زدن دین و از سوی دیگر دین اسلام دینی جامع و کامل است بنابراین سیاست و دولت هم جزئی از آن است.

۲۲ بهمن ماه روز موفقیت قاطعانه ملت ایران است اما روز تب و جنون آمریکا نیز هست چرا که آمریکا با هر دولت و رئیس جمهوری در ایام بهمن ماه دچار جنون عجیبی شده است. گر چه باید گفت رفتار آمریکا نسبت به دولت‌هایی مانند جمهوری اسلامی ایران که استقلال خویش را به لبخند مادی‌گرایان پیوند نمی‌زنند همواره جنون‌آمیز بوده است. تحریم از آغاز انقلاب اسلامی ایران تنها ابزار امریکا در مقابل ایران بوده است که ۴۰ سال شکست خورده است اما چاره و راهی غیر از تحریم ندارد؛ چرا که مردم و رهبر انقلاب ایلامی ایران همه مسیرها را شناسایی کرده‌اند و مسیر نفوذ آمریکا بسته است.

مدعی اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران، انگشت بر فروش نفت گذاشت و همچنین بریان هوک در سفر به ژاپن اظهار کرد مشتریان نفت ایران نباید انتظار معافیت‌های جدید از تحریم‌های آمریکا را داشته باشند اما جمهوری اسلامی ایران بنابراین منافع ملی خویش سیاستگذاری می‌کند و قلدرمآبی سایرین را محکوم می‌کند. همان گونه که مسئولان ایرانی گفتند اگر ایران نفت نفروشد اجازه فروش نفت به سایر کشورها را هم نخواهد داد و تنگه هرمز ابزار عملی این تهدید است. بنیاد جمهوری اسلامی ایران، آزادی است و محصور سیاست کشورهای دیگر نخواهد شد.

س