استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 305554
سه شنبه - 1 خرداد 1397 - 08:54
خبرنگار: احمد پیشکو

جمع آوری کشتارهای غیربهداشتی دام در سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فراهم آوردن شرایط عرضه گوشت بهداشتی و سالم به مردم از عمده وظایف مسئولان است.

جمع آوری کشتارهای غیربهداشتی دام در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، باقر کرد در جلسه بررسی وضعیت کشتارگاههای استان گفت: با توجه به مرزی بودن استان و شیوع بیماریهای واگیر بین انسان و دام ، فراهم آوردن شرایط عرضه گوشت سالم و بهداشتی به مردم و جمع آوری کشتارهای غیربهداشتی از کوچه و خیابان از عمده وظایف مسئولان مربوط در این بخش است .

باقر کرد در این جلسه با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص طرح احداث کشتارگاه در شهرستان ایرانشهر گفت: وجود حداقل یک مرکز ذبح بهداشتی  و ضابطه مند دام در هر یک از مناطق استان ضرورت دارد .

وی با تاکید بر راه اندازی اتاق پیش سرد در کشتارگاههای سنتی استان تصریح کرد: واحدهایی که پس از مهلت قانونی تعیین شده نسبت به راه اندازی اتاق پیش سرد اقدام نکنند ، مجوز فعالیت شان لغو خواهد شد .

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی سیستم‌های پیش‌سرد در کشتارگاه‌ها مخاطرات بسیاری از عوامل بیماری‌زا در گوشت قرمز به میزان بسیار چشم‌گیری کاهش می‌یابد و به علت کاهش دما و PH در اثر جمود نعشی، وضعیتی ایجاد می‌شود که امکان رشد میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا در گوشت از بین می‌رود.

انتهای پیام/