موسیقی و هنرهای تجسمی » هنر
کد خبر : 675416
دوشنبه - 5 فروردین 1398 - 17:02

جشنواره موسیقی اصیل کُردی در کندوله برگزار می‌شود

جشنواره بزرگ موسیقی و آواهای اصیل کردی با حضور هنرمندانی از استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام، نهم فروردین در روستای کرتویج کندوله برگزار می شود.

جشنواره موسیقی اصیل کُردی در کندوله برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازایسنا، یاور عبیری، مدیر اجرایی این جشنواره در گفت‌وگو با ایسنا از برنامه ریزی برای اجرای جشنواره بزرگ موسیقی و آواهای اصیل کردی خبر داد و گفت: این جشنواره قرار است توسط اقامتگاه بوم گردی آرتیندینور، ۹ فروردین در روستای کرتویج برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره هنرمندان مطرح عرصه موسیقی استان اجرای برنامه خواهند داشت، گفت: علاوه بر هنرمندان کرمانشاهی، تاکنون ۱۰ گروه موسیقی از استان‌های کردستان و ایلام برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر اجرایی جشنواره بزرگ موسیقی اصیل کردی اعلام کرد: در این جشنواره اجرای سازهای تنبور، دف نوازی، ساز و دهل، چمری و … به عنوان انواع موسیقی اصیل کردی و همچنین اجرای آئین‌های بومی را خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه با تورهای گردشگری مختلفی برای حضور گردشگران در این جشنواره رایزنی انجام داده ایم، گفت: در کنار برگزاری جشنواره، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کرمانشاه همچون روغن حیوانی، بژی، نان ساجی و پخت انواع آش‌های محلی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیر اقامتگاه بوم گردی آرتین دینور همچنین از اجرای چهار جشنواره مختلف توسط این اقامتگاه طی سال ۹۷ خبر داد و گفت: خوشبختانه اجرای این جشنواره‌ها باعث افزایش آمار ورود گردشگران به بخش کندوله شده که این امر رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی مناسبی را نیز برای مردم روستا در پی داشته است.

انتهای پیام/