استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 934543
دوشنبه - 14 بهمن 1398 - 14:43
همزمان با دهه فجر؛

جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی برگزار می‌شود

مدیرکل امور قرآنی جامعه المصطفی العالمیه گفت: بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث به عنوان مهمترین رویداد قرآنی و حدیثی این مرکز همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود.

جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت الاسلام محمد حسین رفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در جامعه الصطفی العالمیه برگزار شد: جشنواره بین المللی قرآن و حدیث مهمترین رویداد قرآنی- حدیثی المصطفی در داخل و خارج از کشور است که هر سال اختتامیه آن مقارن با ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

وی شعار بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآنی امسال را استقامت ملت و نصرت الهی نامید و افزود: اساسی‌ترین هدف برگزاری این جشنواره معرفی آموزه‌های حیات بخش قرآن کریم و مسلط ساختن همه اساتید و طلاب جامعه المصطفی (ص) به علوم قرآنی و حدیثی است.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره معرفی و شناسایی دستاوردها و ظرفیت‌های موجود در المصطفی است که در فرآیندهای آموزشی و پژوهشی ارتقا یافته و به سرمایه‌های اسلام تبدیل می‌شوند.

وی گفت: از امتیازات این جشنواره نسبت به سایر جشنواره‌های مشابه تنوع رشته‌ها و شاخه‌های آزمونی در مراحل مختلف است که در ۱۴ رشته قرآنی و هشت رشته حدیثی طی امسال برگزار شده است.

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌های جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی گستره و تنوع مخاطبان است که در آن تمام ارکان المصطفی اعم از طلاب، خانواده‌ها و فرزندانشان، اساتید، خانواده‌ها و فرزندانشان و کارمندان، خانواده‌ها و فرزندانشان را شامل می‌شود.

وی تنوع رشته‌ها و مخاطبان حسب سطوح تحصیلی را دیگر ویژگی‌های این جشنواره دانست و گفت: جامعه المصطفی حسب توانمندی‌های علمی در هر یک از سطوح و مقاطع تحصیلی رشته‌ها را تعریف کرده است.

مدیر کل امور قرآنی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: به جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی نگاه آموزشی شده است زیرا این جشنواره مقدمه‌ای برای ارتقای سطوح معارفی و قرآنی شرکت کنندگان است تا علاوه بر ارتقای وضعیت موجود، کمبودها و کاستی نیز مرتفع شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در خارج از کشور با حضور شرکت کنندگان از ۷۲ کشور در رشته‌های کتبی و شفاهی برگزار شد، افزود: تعداد شرکت کنندگان بدون احتساب بخش خانواده سه هزار و ۹۲۰ نفر بودند که امسال افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: در جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی بخش خارج از کشور در سه کشور مسابقات اجرا و نهایی شده است.

وی گفت: مرحله نهایی بخش شفاهی مسابقات روز یکشنبه در بخش خواهران در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی و در بخش برادران در مجتمع عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی جامعه المصطفی العالمیه ابراز کرد: اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث ۱۴ بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا در سالن قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و در این مراسم به اجلال و تکریم از خدمات آیت الله مصباح یزدی در زمینه قرآن می‌پردازیم.

وی گفت: در اختتامیه جشنواره امسال از یک خانواده قرآنی پرتلاش در المصطفی تجلیل می‌شود که از کشور هندوستان است و خود و فرزندانش حافظ قرآن هستند و مؤسسه قرآنی تشکیل داده‌اند که صدها حافظ قرآن را تربیت کرده است، همچنین از یک بانوی نمونه قرآنی نیز تجلیل می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: دهه فجر امسال در المصطفی به عنوان دهه قرآنی معرفی شده و برنامه‌های متنوع قرآنی برگزار می‌شود که در دهه قرآنی امسال برنامه‌ها بر اساس سه محور حضرت زهرا (س)، دهه فجر و گفتمان انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی و همرزمانش برگزار می‌شود.

وی گفت: در کنار این جشنواره کارگاه آموزشی – تخصصی در حوزه ارکان تلاوت با حضور همه شرکت کنندگان در مرحله نهایی برگزار می‌شود.

مدیر کل امور قرآنی جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: در مراحل ابتدایی جشنواره امسال از طلاب المصطفی که سال گذشته در جشنواره آموزش داوری دیده‌اند، به عنوان داور استفاده شده است و هم زمان با جشنواره تعدادی از نخبگان قرآنی المصطفی نیز آموزش قرآنی خواهند دید.