استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 408983
شنبه - 10 شهریور 1397 - 16:39
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌های تئاتری فرصتی‌ست برای توسعه تئاتر، تولیدات نمایشی و آسیب‌شناسی

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور گفت: جشنواره‌های تئاتری یک فرصت برای توسعه تئاتر و تولیدات نمایشی و آسیب‌شناسی است که جشنواره تئاتر رضوی از بارزترین این جشنواره‌هاست.

جشنواره‌های تئاتری فرصتی‌ست برای توسعه تئاتر، تولیدات نمایشی و آسیب‌شناسی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،شهرام کرمی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد اظهار کرد: در کشور ۷۳ جشنواره تخصصی تئاتر برگزار می‌شود؛ جشنواره تئاتر کمک بسیاری به تعالی فرهنگ می‌کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه افزود: سهم عمده‌ی توجه به نفس برگزاری جشنواره‌ها خیلی می‌تواند به رونق تئاتر کمک کند اما علاوه آن برگزاری جشنواره‌های تئاتری یک فرصت برای توسعه تئاتر و تولیدات نمایشی و آسیب‌شناسی است.

وی همچنین گفت: از مجموعه ۷۳ جشنواره تئاتری که در سراسر کشور برگزار می‌شود حدود ۸ جشنواره ملی و بین‌المللی داریم که جشنواره تئاتر رضوی یکی از این جشنواره‌های معتبر است.

کرمی جشنواره رضوی را از چند جهت حائز اهمیت دانست و بیان داشت: در بین جشنواره‌های تئاتری که برگزار می‌شود چند عنوان جشنواره هست که این جشنواره‌ها برآیند فرهنگ و نیاز ضروری و خاص محتوایی تئاتر کشورند و تئاتر رضوی یکی از این جشنواره‌هاست.

مدیرکل هنرهای نمایشیهمچنین ادامه داد: نیاز به فرهنگ رضوی و توسعه فرهنگ رضوی با زبان هنر داریم و برگزاری جشنواره فقط صرفاً یک محل برای پرداختن به یک موضوع نیست بلکه همه ما در مقابل برگزاری این جشنواره که قرار است به توسعه فرهنگ رضوی کمک کند، مسئولیم.

وی همچنین افزود: کار کردن تئاتر رضوی شاید در شکل بسیار ساده باشد اما در مفهوم بسیار پیچیده و دشواری است و اگر کاستی در این جشنواره اتفاق بیفتد همه در قبال آن مسئول هستیم و قطعاً باید به رشد و برگزاری پربار جشنواره کمک کنیم.

کرمی همچنین گفت: ضرورت دارد از همین امروز برای برگزاری هر چه بهتر دوره چهاردهم گام برداریم و کمک به رشد جشنواره و توجه به حوزه درام و نمایشی به‌عنوان زیرساخت اساسی تئاتر و از همه مهم‌تر توجه به فرهنگ، آیین‌ها و مضامینی که می‌تواند شکل‌دهنده تئاتر رضوی باشد بسیار بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/