زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد رجالی،  با اشاره به اینکه جذب نیروی متخصص یکی از مشکلات اساسی بخش درمان تامین اجتماعی است که امیدوارم از سال آینده وضعیت جذب متخصص بهتر شود افزود: هدف ۵ تا ۱۰ درصد برای افزایش عملکرد بخش درمان مستقیم تعیین کردیم تا بیماران از خدمات درمان درمراکزملکی  بهره مند شوند ولی آمارها رشد بیش از اهداف مشخص شده را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳ میلیون ویزیت سرپایی داشته ایم که حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است افزود: در بخش بستری ۵۲ هزار نفر بستری با ۷۵۰ تخت داشته ایم و ضریب اشغال تخت از ۷۵ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

رجالی با اشاره به اینکه اعمال جراحی با پوششی که انجام شده افزایش پیدا کرده و در ۸ ماهه اول به حدود ۳۲ هزار عمل جراحی رسیده است گفت: امسال حدود ۱۶ درصد افزایش خرید خدمت داشته ایم ولی با این حال مجموعه  زحماتی که کشیده شده باز هم نمی تواند باری که بر دوش بازنشستگان و بیمه شدگان هست را بردارد .

امیدواریم بحث تهاتر بیمارستان تامین اجتماعی در اصفهان نهایی شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان نیزگفت: مسئله افزایش حقوق مستمری بگیران مسئله ای است که پیگیرآن هستیم .

مرتضی حاجی کاظمی، افزود: درسازمانی مانند تامین اجتماعی نوسانات و بحران های اقتصادی را سازمان تامین اجتماعی باید پوشش بدهد که تاثیرزیادی برمنابع سازمان می گذارد و گاهی ورودی کمتر از خروجی می شود که سیاست های سازمان بالتبع عوض می شود مثل افزایش سن بازنشستگی، تا از ورشکستگی خارج شود.

وی افزود: یک سری وظایف ما وظایف حاکمیتی است مانند ساخت بیمارستان که وظیفه دولت است ولی در وضعیت بحران ما پوشش می دهیم ، البته  تحریم ها کار را سخت کرده و ما در اوقات بحران همراهی می کنیم با سیستم درمانی.

حاجی کاظمی گفت: همانطور که در طول سال‌ها یک اراده جمعی نبوده که یک کار عام المنفعه در استان صورت گیرد و از سال ۹۳ تا کنون قرار بوده این ذهنیت برای ساخت بیمارستان جدید تامین اجتماعی اصفهان از بین برود، امیدواریم بحث تهاتر نهایی شود و این پروژه مهم و حیاتی در استان بزودی شروع شود.

ترکان، نایب رئیس کانون بازنشستگان استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه در برخی شهرستانها مشکلات خاصی در بخش درمان وجود داردافزود: مواردی که ما دنبال می کنیم در بخش درمان و حقوق است که انتظار پیگیری از سازمان داریم.همچنین امکانات رفاهی اختصاص داده شده از طرف سازمان تامین اجتماعی به کانون های بازنشستگان خیلی کم است.

سید حسن هاشمی رئیس کانون بازنشستگان اصفهان نیز با اشاره به اینکه تا کنون سازمان متکی به منابع خود بوده و اگر زمانی متضرر شد دولت بایستی پشتیبانی کند افزود:گرفتن بیمه پایه ،هزینه های بالای بیماری های صعب العلاج ،‌هزینه بر شدن کارگزاری ها از جمله مشکلاتی است که برای بازنشستگان بسیار سنگین است.

زهرا نصیری