تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 149579
یکشنبه - 14 آبان 1396 - 15:30

جایگزین HTC برای درگاه هدفون در گوشی جدیدش قابلیتهای فوق‌العاده‌ای به همراه دارد!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،وقتی برای اولین بار گوشی جدید HTC را از جعبه اش خارج کردم متوجه شدم که یک چیزی کم است : بله، درگاه هدفون. البته این اتفاق دیگر نباید ما را شگفت زده بکند. اکثر سازندگان گوشی همراه این روزها در حال حذف درگاه هدفون هستند تا بتوانند گوشی های نازک تری بسازند […]

به گزارش پایگاه خبری ربیع،وقتی برای اولین بار گوشی جدید HTC را از جعبه اش خارج کردم متوجه شدم که یک چیزی کم است : بله، درگاه هدفون.

البته این اتفاق دیگر نباید ما را شگفت زده بکند. اکثر سازندگان گوشی همراه این روزها در حال حذف درگاه هدفون هستند تا بتوانند گوشی های نازک تری بسازند و با انقلاب هدفون های بیسیم همراه شوند. حتی گوگل هم در گوشی Pixel 2 از شر این درگاه تاریخ گذشته خلاص شد.گوشی U11 Life کمپانی HTC اولین گوشی نیست که درگاه هدفون در آن حذف شده ولی راه حلی که برای آن جایگزینی آن در نظر گرفته است، بی سابقه است.

گوشی U11 Life که اکثر تواناییهای U11  را با قیمتی ارزانتر در اختیار شما می گذارد دارای هدفون جدیدی به نام HTC Usonicاست. HTC بعد از حذف درگاه قدیمی هدفون به جای استفاده از بلوتوث یا دانگلهای مخصوص، از درگاه شارژ USB-C برای اینکار استفاده می کند.

ولی صبر کنید، درگاه های USB-C دارای توان الکتریکی بیشتری هستند و این یعنی اینکه این هدفونهای جدید HTC می توانند به تکنولوژی Noise Canceling مجهز شوند.

با خبر شدن از این موضوع برای من به عنوان یک کاربر حرفه ای خیلی غافلگیر کننده بود. هدفون های مجهز به قابلیت حذف صداهای اطراف (Noise Canceling) معمولا ارزان نیستند و اگر بخواهید یک هدفون با این قابلیت را خریداری کنید حداقل باید قیمتی در حدود ۲۰۰ هزار تومان برای آن کنار بگذارید. کمپانی اپل و چند کمپانی دیگر با حذف درگاه هدفون قول دادند که جایگزین بهتری برای آن پیدا کنند ولی این HTC بود که به این وعده عمل کرد. راه حلی که HTC از آن در گوشی جدیدش استفاده کرده است، واقعاً جایگزین بهتری است.

بگذارید خیالتان را راحت کنم: انتخاب من از بین هدفون یک میلیون تومانی Powerbeats خودم که به گوشی آیفونم وصل می شود و این هدفون های جدید، هدفون HTC است. درست است که این هدفونها هم بی سیم نیستند اما صداهای محیط اطراف را بهتر از این هدفون حرفه ای گران قیمت حذف می کنند و بسیار هم راحت هستند.

شما حتی می توانید برای استفاده بهتر از این هدفون ها یک پروفایل صوتی ایجاد کنید. نرم افزار گوشی از طریق هدفون ها ساختار گوشتان را بررسی می کند و تکنولوژی Noise Canceling را با توجه به آن برایتان تنظیم می کند. به نظر کمی سهل الوصول می آید ولی اگر این کیفیت هدفون ها را  بدون این استفاده از پروفایل با کیفیت آنها در هنگامی که پروفایل صوتی فعال است، مقایسه کنید تفاوت را متوجه خواهید شد.

به نظر نمی رسد که هدفون ها بدون استفاده از پروفایل صوتی و Noise Canceling چیز خیلی فوق العاده ای باشند، اما ترکیب این قابلیت ها با هم، گوشی معمولی HTC U11 Life و هدفونهای ارزان قیمت آن را تبدیل به یکی از بهترین گجت هایی می کند که طی سالهای اخیر با آن کار کرده ام.