استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 745080
چهارشنبه - 29 خرداد 1398 - 18:17

جایگزینی ۸۰ درصد سوخت مایع صنایع خراسان شمالی با گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: ۸۰ درصد سوخت مایع صنایع استان با گاز طبیعی جایگزین شده است.

جایگزینی ۸۰ درصد سوخت مایع صنایع خراسان شمالی با گاز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از جبنورد به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان شمالی، حسن‌رضا میربلوکی اظهار کرد: در سال ۹۷ با گازرسانی به ۶۷ روستا، ضریب نفوذ گاز طبیعی از ۹۰ به ۹۸.۵ درصد رسیده و با اتمام پروژه گازرسانی به ۹ روستای باقیمانده در سال ۹۸، استان خراسان شمالی جزو استان‌های سبز با بالاترین ضریب نفوذ گاز خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان خراسان شمالی مفتخر است در سال ۹۷، جشن پایان گازرسانی به مدارس استان را برگزار کرده، ضمن آنکه این استان جزء معدود استان‌هایی است که با حذف بخاری‌های نفتی از مدارس و جایگزینی آن با بخاری‌های هرمتیک، گرمای ایمن و فرح‌بخش گاز را به مدارس استان اهدا کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت منابع انسانی به‌عنوان سرمایه‌های اصلی شرکت بیان کرد: طرح طبقه‌بندی مشاغل باهدف بهبود معیشت کارکنان در پیمان‌ها، اجرایی شد؛ این اقدام مهم ضمن تأثیر بر ارتقای تصویر سازمانی، موجب ارتقای رضایت ذی نفعان درونی سازمان مجموعه کارکنان شرکت شد.

میربلوکی در خصوص بحث گازرسانی به صنایع استان نیز اظهار داشت: در سال ۹۷ به میزان ۲۸۵۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف شد که ۷۶ درصد آن مربوط به بخش صنایع بوده و با ایجاد ارزش‌افزوده، موتور محرکه تولید استان نیز محسوب می‌شود، ضمن این‌که این شرکت با تدوین برنامه منظم در بحث جایگزینی سوخت مایع به‌جای گاز، توانست ضمن تحقق اهداف و برنامه‌ها، کمک شایانی به گردش چرخه اقتصادی استان کند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: مجتمع فولاد کیمیا صبای اسفراین با مصرف بالای ۱۰ هزار مترمکعب بر ساعت، کارخانه گچ ماهان به ظرفیت ایستگاه ۲۵۰۰ مترمکعب بر ساعت، کارخانه گچ شاه جهان و ۲ کارخانه آسفالت با ظرفیت ایستگاه ۱۰۰۰ مترمکعب بر ساعت از صنایع مهمی هستند که در سال ۹۷ به مشترکین گاز پیوستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در پایان با اشاره به برنامه‌های پیش رو در سال ۹۸ بیان کرد: این شرکت در راستای اهداف استراتژیک رشد حجم جایگزین گاز در صنعت و پایداری گازرسانی، موفق به کسب مجوز اجرای خط انتقال ۱۶ اینچ گرمه جاجرم به طول ۵۹ کیلومتر و بااعتباری بالغ‌بر ۶۰ میلیارد تومان شد که با اجرای این خط ضمن افزایش پایداری فشار گاز، امکان گازرسانی به طرح توسعه آلومینای جارم نیز محقق شده است.

انتهای پیام/