روبینیو آبی پوش می‌شود؟

جادوگر برزیلی در راه ایران

شایعات حضور ستاره برزیلی و سابق رئال مادرید یعنی روبینیو در استقلال ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده است.

جادوگر برزیلی در راه ایران

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شایعات حضور ستاره برزیلی و سابق رئال مادرید یعنی روبینیو در استقلال ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده است.

استقلال طی هفته‌های اخیر روزهای بسیار پر حاشیه‌ای را پشت سر گذاشت. سرمربی سابق این تیم یعنی آندره آ استراماچونی چند هفته پیش و قبل از بازی استقلال برابر پیکان ایران را ترک کرد و خواهان جدایی از جمع آبی‌های تهران شد. با این وجود اما پس از خروج استراماچونی از ایران شایعات زیادی درباره بازگشت او به گوش می‌رسید و حتی مذاکراتی نیز در این باره انجام شد اما این اتفاق رنگ واقعیت به خود نگرفت و نهایتاً فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان انتخاب شد. حالا اما مسئولان استقلال به دنبال این هستند که در نقل و انتقالات نیم فصل تیم خود را تقویت کنند تا آبی‌های پایتخت با قوای کامل در ادامه فصل ظاهر شوند. روز گذشته اخباری مبنی بر علاقه فرهاد مجیدی به بازگشت آیاندا پاتوسی به گوش رسید. روز شنبه اما خبرنگار معروف گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا یعنی نیکولو شیرا در ادعایی عجیب و البته جالب توجه از احتمال حضور ستاره سابق رئال مادرید در استقلال پرده برداشت. این خبرنگار ایتالیایی در توییتی نوشت:

استقلال مذاکراتی را با روبینیو انجام داده است. این بازیکن برزیلی خواهان جدایی از استانبول باشاک شهیر است و حالا پیشنهادی را از سمت استقلال تهران دریافت کرده است.

همچنین سایت sporX ترکیه در آخرین اخبار پیرامون انتقال جادوگر پیر برزیلی از باشاک شهیر به تهران نوشت: «انتقالی بزرگ در راه است، انتقالی که می‌توان از آن به عنوان آخرین قرارداد حرفه‌ای روبینیو نام برد. ستاره برزیلی از چند روز پیش توسط مدیربرنامه اش از علاقمندی استقلالی‌های ایران به عنوان یکی از پرطرفدارترین در عین حال پرافتخارترین باشگاه‌های ایران و اسیا مطلع شد و بدش نمی‌آید تجربه بازی در این کشور را نیز به دست بیاورد».

این سایت اما در ادامه به آماری جالب در عین حال کلیدی در خصوص روبینیو اشاره کرد. «روبینیو بعد از انتقال از سیواس اسپور به باشاکشهیر در فصل اول طی ۲۴ بازی موفق به ۱۳ بار گلزنی شد اما امسال جادوگر پیر برزیلی هنوز نتوانسته طعم گلزنی را بچشد و بیشتر نیمکت نشین شده است. او ۶ بار در سوپرلیگ برای باشاکشهیر از ابتدا به میدان رفته و در سایر جام‌ها نیز عملکرد خوبی از خود نداشته تا فروش و جدایی‌اش از باشگاه ترکیه‌ای چندان دور از ذهن به نظر نرسد».

روبینیو فوتبال خود را از سانتوس آغاز کرد و خیلی زود لقب پله بعدی دنیای فوتبال را به خود اختصاص داد. او در ژوئن ۲۰۰۵ با قراردادی به ارزش ۲۴ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست و برای ۳ فصل پیراهن کهکشانی‌ها را به تن کرد. با ۳۵ گل در ۱۳۵ بازی روبینیو به همراه رئال ۲ قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا را تجربه کرد.

در یک سپتامبر ۲۰۰۸ (آخرین روز نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس) و همزمان با خریداری شدن باشگاه منچسترسیتی توسط گروه ابوظبی، روبینیو با قراردادی ۴۲ میلیون یورو به منچسترسیتی پیوست تا به این ترتیب به نخستین خرید بزرگ شیوخ اماراتی برای سیتیزن ها بدل شود.

بعد از ۲ فصل حضور در سیتی، روبینیو به میلان پیوست و ۴ فصل پیراهن این تیم را به تن کرد. او البته در این دوران، برای دو مقطع به شکل قرضی به سانتوس بازگشت. گوانگژو اورگراند، اتلتیکومینیرو، سیواس اسپور و استانبول باشاک شهیر نیز تیم‌های بعدی روبینیو تا به امروز بوده‌اند.

روبینیو در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ عضوی از تیم ملی برزیل بود و این تیم را در سه کوپا آمریکا (۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵) همراهی کرد. او در آخرین بازی ملی خود، در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۷ برابر کلمبیا به میدان رفت تا به کار خود با پیراهن سلسائو، با ۲۸ گل در ۱۰۰ بازی خاتمه دهد.

فرهاد مجیدی که جانشین استراماچونی شده درست مثل مرد ایتالیایی خوب می‌داند برای رقابت در سه جام مهم پیش رو نیاز به تقویت ساختار تهاجمی آبی‌ها دارد اما این که روبینیو تا چه اندازه می‌تواند خواسته‌های او از نظر فنی را برآورده کند قطعاً سئوالی است که پاسخ دقیقی برای آن وجود ندارد.