استانها » البرز
کد خبر : 833944
شنبه - 30 شهریور 1398 - 13:53

جابجایی مدیران با هدف ایجاد تحرک در دادگستری البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز از بررسی و جمع‌آوری اطلاعات خبر داد و گفت: پس از جمع‌بندی، تصمیمات لازم را خواهیم گرفت تا در صورت لزوم با جابه‌جایی در مدیریت‌ها، تحرک لازم را به مجموعه بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز صبح امروز در نشست صمیمی با مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام کرج و اعضای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا البرز را استانی خاص برشمرد که به دلایل مختلف از جمله مجاورت با پایتخت و اشتغال و مزایای اقتصادی به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت در کشور تبدیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه تنوع قومیت و فرهنگ در البرز مستلزم اتخاذ تدابیری متناسب با شرایط استان است، اذعان کرد: تجمع اقوام مختلفی از سراسر کشور در یک محدوده و شکل‌گیری ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با دیگر قومیت‌ها می‌تواند علاوه بر فرصت‌ها و مزایا، آسیب‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد که سرریز این معضلات در قالب پرونده‌های قضایی به محاکم است و باید دستگاه‌های متولی از تبدیل فرصت به تهدید جلوگیری کنند.

وی هدف از تشکیل جلسه با مدیران هیأت های رزمندگان اسلام و اعضای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا را اطلاع از رویکردها و توانمندی ها دانست و مطرح کرد: تکریم ارباب رجوع یکی از دغدغه های مردم است که تدابیری برای برطرف کردن آن اتخاذ شده و به عنوان یک راهکار و به منظور کاهش فشار کاری بر قضات و تسریع در رسیدگی‌ها، قضات جدید جذب و به مجموعه اضافه خواهند شد.

فاضلی هریکندی بیان کرد: سمن‌ها و نهادهای مدنی می‌توانند با شناخت از آسیب‌ها، برنامه‌های عملیاتی مناسبی پیشنهاد دهند و در اجرای برنامه‌ها به دادگستری کمک کنند بنابراین استفاده از ظرفیت آن ها بسیار مؤثر خواهد بود.

وی در رابطه با کیفیت تغییر مدیریت‌های دادگستری خاطرنشان کرد: در حال بررسی و جمع‌آوری اطلاعات هستیم و پس از جمع‌بندی، تصمیمات لازم را خواهیم گرفت تا در صورت لزوم با جابه‌جایی در مدیریت‌ها، تحرک لازم را به مجموعه بدهیم و آنچه که مدنظر مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است را محقق کنیم.

فاضلی هریکندی در مورد علم کشب در روز سوم امام حسین (ع) گفت: این موضوع بر اساس مصوبه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان البرز بود و پس از دو جلسه که پیش از آغاز ماه محرم در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج برگزار شد با در نظر گرفتن ملاحظاتی مصوب شد موضوع عَلَم‌ها و استقرار ایستگاه‌های صلواتی تحت شرایط خاصی باشد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/