استانها » البرز
کد خبر : 727352
چهارشنبه - 8 خرداد 1398 - 17:22

ثبت ۱۹۵ پرونده شکایت دردادسرای نظام پزشکی کرج

دبیر کمیته نظارت و بازرسی سازمان نظام پزشکی کرج از ثبت ۱۹۵ پرونده شکایت در دادسرای نظام پزشکی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: برای ۸۹ پرونده نیز صادر شده است.

ثبت ۱۹۵ پرونده شکایت دردادسرای نظام پزشکی کرج

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، کوروش شهبازی، دبیر کمیته نظارت و بازرسی و دادستان دادسرای سازمان نظام پزشکی کرج امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان نظام پزشکی کرج برگزار شد،گفت: در سال ۹۷ حدود ۱۹۵ پرونده شکایت در دادسرای نظام پزشکی کرج به ثبت رسیده که از این تعداد، ۸۹ پرونده منجر به صدور رأی شده و ۱۰۶ پرونده نیز در حال بررسی است.

دادستان دادسرای نظام پزشکی کرج با بیان اینکه شکایت از پزشک، داروخانه و یا آزمایشگاه ها باید با ارائه مدارک مستند صورت گیرد، اظهار کرد: ۱۴ دادیار در دادسرای نظام پزشکی فعالیت می کنند و ۳۳ پرونده شکایت نیز در سال جاری به ثبت رسیده است.

این مقام مسؤول اعلام کرد: ارجاع بیمار از مراکز دولتی به خصوصی توسط کادر پزشکان تخلف و جرم محسوب می شود و توهین منشی به ارباب رجوع و بیمار نیز قابل پیگیری است.

شهبازی یادآور شد: برخی از پزشکان بیمار را به داروخانه ها و یا آزمایشگاه های خاصی ارجاع می دهند که این امر خبر از باند بازی می دهد و جرم است؛ تلاش ما بر آن است تا روند رسیدگی به پرونده ها را تسریع بخشیم و در کمتر از ۶ ماه به انجام برسانیم.

وی بیان کرد: شهروندان می توانند شکایات و اعتراضات خود نسبت به جامعه پزشکی را با تماس با شماره تلفن ۳۲۵۲۰۱۸۴ با مسؤولین مربوطه در میان بگذارند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۳