حج و زیارت و وقف » دسته‌بندی نشده » فرهنگ و هنر
کد خبر : 285518
سه شنبه - 11 اردیبهشت 1397 - 20:30

ثبت نتایج پزشکی ۶۵ هزار زائران خانه خدا/ پیگیری امور اجرایی حج ۹۷ در عربستان

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ثبت نتایج پزشکی ۶۵ هزار زائر خانه خدا و پیگیری امور اجرایی حج ۹۷ در مذاکره با وزیر حج عربستان و دیگر طرف‌های سعودی اشاره شد.

ثبت نتایج پزشکی ۶۵ هزار زائران خانه خدا/ پیگیری امور اجرایی حج ۹۷ در عربستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر برگزار شد.

در این جلسه سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت روند معاینات پزشکی زائران حج ۹۷ را رو به پایان عنوان کرد و گفت: نتیجه معاینات پزشکی ۶۵ هزار نفر از زائران مشخص و ثبت شده است.

دراین جلسه اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از برگزاری جلسات کارشناسی حج ۹۷ گزارش داد و در ادامه مشکلات مشاعر همچون چگونگی اختصاص زمین و چادرها در مشاعر و نحوه استفاده بهینه از فضای چادرها در عرفات و منا، توجه به تهویه چادرها و تغذیه زائران با توجه به شدت گرما، چینش کاروان‌ها در چادرها و نحوه عزیمت به جمرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام قاضی‌ عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواستار پیگیری راهکارها و جمع‌بندی‌های جلسات آسیب‌شناسی حج گذشته و کارشناسی حج ۹۷ در سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان شد.

 حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز تصریح کرد: در این سفر امور اجرایی حج ۹۷ را در مذاکره با وزیر حج عربستان و دیگر طرف‌های سعودی پیگیری خواهیم کرد. تمامی امور اجرایی حج امسال درحال انجام است و در داخل؛ کارها طبق برنامه زمانبندی شده و روال طبیعی جلو می‌رود.

حجت الاسلام قاضی‌عسکر نیز تاکید کرد: در فضای کنونی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با تفاهم هر چه بیشتر و بهتر از گذشته کارها را انجام داده تا برنامه‌ریزی‌های انجام شده را به موقع محقق سازند.

درپایان این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت آقایان سید محمد حسینی و جعفر شمسیان را به عنوان معاونین بین‌الملل و توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری معرفی و حکم انتصاب آنان را اعطا کرد.

انتهای پیام/