به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، سلیمان شکری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز از آغاز ثبت موکب های عزاداری برای حضور در سفر اربعین سال جاری خبر داد و گفت: امسال ثبت نام به صورت اینترنتی است و مسؤولان باید هرچه سریعتر نسبت به آن اقدام کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه فرآیند ثبت نام و صدور پروانه موکب ها به صورت مکانیزه از طریق سایت mokeb.org امکان پذیر است، مطرح کرد: درخواست صدور ویزای خادمان اربعین، واگذاری زمین، جانمایی موکب‌ها، فرم‌های ویژه ارسال وسایل نقلیه و محموله، ارائه خدمات زیربنایی آب و برق و سایر خدمات ستاد بازسازی عتبات به موکب‌ها تنها از طریق این سایت انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: تشکل های مردمی، نهادها، سازمان ها، هیأت های مذهبی و تمام متقاضیان برپایی موکب و نیز مدیران موکب های فعال سال گذشته، برای دریافت پروانه جدید یا تمدید آن به سایت مذکور مراجعه کنند تا پس از ارائه مدارک و تأئید صلاحیت پروانه موکب داری صادر شود.

شکری بیان کرد: توصیه های ضروری به موکب ها و زائران، جلوگیری از هدررفت منابع،گزارش گیری و ساماندهی آماری، اعلام امکانات رفاهی، هدایت امکانات به مکان های مورد نیاز و خدمات موکب ها از طریق سامانه www.mokeb.org صورت می گیرد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/۱