تولیدی » تیران و کرون » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 215965
یکشنبه - 8 بهمن 1396 - 15:52

تیران و کرونی ها چشم انتظار افتتاح درمانگاه تأمین اجتماعی/ عملیات اجرایی ساختمان مراحل پایانی را می گذراند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهرستان تیران و کرون با بیش از ۷۱ هزار جمعیت در غرب استان اصفهان قرار داشته و با وجود ۵۰ روستا، بالاترین جمعیت روستایی شهرستان ها را به خود اختصاص داده است. بیمارستان بهنیا تنها مرکز درمانی نسبتا مجهز شهرستان  محسوب می شود که به واسطه کمبود پزشکان متخصص جوابگوی نیاز مردم […]

تیران و کرونی ها چشم انتظار افتتاح درمانگاه تأمین اجتماعی/ عملیات اجرایی ساختمان مراحل پایانی را می گذراند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهرستان تیران و کرون با بیش از ۷۱ هزار جمعیت در غرب استان اصفهان قرار داشته و با وجود ۵۰ روستا، بالاترین جمعیت روستایی شهرستان ها را به خود اختصاص داده است.

بیمارستان بهنیا تنها مرکز درمانی نسبتا مجهز شهرستان  محسوب می شود که به واسطه کمبود پزشکان متخصص جوابگوی نیاز مردم نبوده و بسیاری از بیماران برای مداوا و انجام امور خود به شهرستان های مجاور از جمله اصفهان و نجف آباد سفر می کنند.

ساخت درمانگاه تامین اجتماعی یکی از خواسته های مهم بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی در سال های گذشته بوده که کلنگ زنی این ساختمان در اواخر سال ۱۳۹۳ امیدها را برای اختصاص یک درمانگاه تخصصی به شهرستان در دل مردم زنده کرد.

حالا پس از گذشت قریب سه سال از کلنگ زنی، ساخت این درمانگاه مراحل پایانی خود را می گذراند و برای اطلاع از جزئیات بیشتر گفتگوهایی با مسئولان این پروژه ترتیب داده ایم:

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تیران و کرون در گفتگو با این پایگاه خبری با اشاره به آغاز فعالیت این کانون از سال ۱۳۸۷، اظهار کرد: مشکلات بسیاری برای بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله در بخش درمان، حقوق و مزایا از ایتدای کار وجود داشت که تلاش زیادی برای حل آن ها و همسان سازی مزایا در سطح استان و کشور انجام شده است.

احداث ساختمان اصلی درمانگاه مراحل پایانی خود را می گذراند

احمد کاظمی با اشاره به پیگیری های هیئت مدیره برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان، گفت: کلنگ درمانگاه تامین اجتماعی تیران و کرون در اواخر سال ۱۳۹۳ با حضور تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان پس از سال ها پیگیری و انتظار به زمین زده شد.

وی با بیان اینکه این درمانگاه در شمال پارک آزادگان تیران در حال ساخت است، تصریح کرد: احداث ساختمان اصلی درمانگاه مراحل پایانی خود را می گذراند و بیش از ۹۰ درصد انجام شده است که پس از محوطه سازی و تجهیز تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

ساخت این درمانگاه یکی از خواسته های مهم بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی بوده است

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تیران و کرون، این طرح را یکی از پروژه های مهم و بزرگ این شهرستان در سال های اخیر دانست و افزود: تعداد زیادی از مردم شهرستان تیران و کرون کارگر هستند و حدود ۵۰ هزار دفترچه بیمه در شهرستان صادر شده است که ساخت این درمانگاه یکی از خواسته های مهم بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی بوده است.

کاظمی با بیان اینکه راه اندازی این درمانگاه تحول زیادی در بخش درمان شهرستان ایجاد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تلاش برای جذب نیروهای خدماتی درمانگاه از افراد بومی و اهل شهرستان انجام می شود تا بدینوسیله در زمینه اشتغال زایی مردم هم قدمی برداشته شود.

وی از حمایت و همکاری علی اصغر دادخواه مدیر کل سابق تامین اجتماعی استان، اعتصام پور مدیریت درمان اصفهان، نماینده مجلس، فرماندار سابق و فعلی شهرستان، شهرداری و شورای شهر سابق و فعلی تیران، و حمید شیرازی خیر محترم که هزینه زمین درمانگاه را پرداخت کرد، تقدیر کرد.

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تیران و کرون بنای این درمانگاه را یکی از زیباترین درمانگاه های استان دانست و اظهار کرد: حضور چارت سازمانی و متخصصان نمونه یکی از خواسته های مهم برای راه اندازی این درمانگاه است چرا که مردم منطقه به وجود افراد متخصص نیاز دارند و مسئولان باید تلاش خود را برای جذب این نیروها انجام دهند.

مسئولان برای تملک سه  هزار متر زمین مجاور درمانگاه همکاری کنند

حسن امینی با بیان اینکه این درمانگاه سطح دو و تخصصی است، گفت: بخش های مختلفی از جمله زایمان، دندانپرشکی، قلب و آرمایشگاه برای این درمانگاه تعبیه شده است و در آینده شاهد گسترش آن خواهیم بود.

وی خواستار همکاری مسئولان در زمینه تملک سه هزار متر زمین مجاور درمانگاه برای احداث پارکینگ کارکنان و مراجعان و انبار شد.

امینی از تلاش اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تیران و کرون که ثابت قدم بوده و با وجود مشکلات فراوان تلاش زیادی برای احداث این درمانگاه انجام دادند، تقدیر کرد.

مهندس ناظر ساختمان درمانگاه نیز در گفتگو با این پایگاه خبری با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت درمانگاه تامین اجتماعی تیران و کرون از ۱۵ دی ماه ۱۳۹۴ آغاز شده، اظهار کرد: عملیات اجرایی ساختمان رو به اتمام است و تجهیزات درمانگاه تامین و انبار شده است که با اتمام کامل پروژه مراحل نصب تجهیزات آغار می شود.

بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این درمانگاه هزینه شده است

محمد حسین فدایی گفت: این ساختمان در سه طبقه زیر زمین، هم کف و طبقه اول احداث شده که در زیر زمین موتورخانه و امور خدماتی از جمله اتاق برق و و انبار وجود دارد و در طبقه هم کف پنج اتاق پزشک، اتاق پزشک اورژانس، متخصص زنان و مامایی، تزریقات، بستری، پانسمان، احیا و داروخانه تعبیه شده است.

وی ادامه داد: بخش دندانپزشکی، آزمایشگاه هورمون شناسی، میکروب شناسی، نمونه گیری خون و ادرار و مدفوع در طبقه اول قرار دارد.

مهندس ناظر ساختمان درمانگاه  با بیان اینکه این درمانگاه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع ساخت شده است، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این درمانگاه هزینه شده است که امیدواریم جوابگوی خواسته و نیاز چندین ساله مردم تیران و کرون باشد.

انتهای پیام/ ۲۰۷/نصیری