اقتصادی » تولیدی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1044524
دوشنبه - 12 شهریور 1403 - 14:50
مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان در گفتگو باربیع خبر داد؛

تکمیل شدن ۸۳۰ طرح توسعه واحدهای صنعتی استان

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان گفت: در چند سال اخیر بیش از دو هزار پروانه بهره برداری برای صنعت و صنایع معدنی استان با سرمایه هزار و ۹۶ میلیارد و ۶۵۵ هزار و ۲۸۰ ریال صادر شده است که زمینه اشتغال بالغ بر ۹۴ هزار نفر را فراهم کرده است.

تکمیل شدن ۸۳۰ طرح توسعه واحدهای صنعتی استان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شاهین آذری در گفتگو با ربیع افزود: همچنین در سه سال گذشته جواز تاسیس برای ۳۳۰۴ واحد صنعتی صادر شده که در این زمینه ۱۶۴۱ میلیارد و ۷۷۶ هزار و ۹۶۵ ریال سرمایه گذاری نیز صورت گرفته  و ۳۴۶ طرح توسعه نیز در این حوزه انجام شده است.

**۱۲۶۷۰ درخواست اکتشاف معدن

وی ادامه داد: در بخش معدن نیز ۱۲ هزار و ۶۷۰ درخواست اکتشاف ارائه شده که ۲۴۳ پروانه اکتشاف صادر شده که ذخیره قطعی گواهی نامه کشف ۸۱ هزار و ۷۰۶ هزار تن بوده است.

به گفته مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان، در سه سال گذشته ۲۳۸   پروانه بهره برداری معدن جدید و تمدید مجدد صادر شده که زمینه اشتغال ۲۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی اظهارداشت: بیشترین اجازه برداشت در حوزه معادن،طرح های عمرانی، شن و ماسه رودخانه ای وخاک تونان  با ۶۶۰ مورد بوده است که زمینه استخراج ۳۵ میلیون و ۹۴۹ هزار تن را فراهم کرده است.

** ایجاد اشتغال ۲۰ هزارنفری جدید در بخش صنعت استان

  • وی در بخش دیگری از این گفتگو به تکمیل و به بهره برداری رسیدن ۸۳۴ طرح توسعه واحدهای صنعتی موجود با سرمایه گذاری ۶۰ همت و اشتغال ۷۳ هزار نفر اشاره و عنوان کرد: در همین راستا پنج جلسه کارگروه تنظیم بازار استان نیز با ۳۱ مصوبه اجرا شده و ۱۲ مصوبه در دست اقدام نیز در حال اجراست.

آذری افزود: در دولت گذشته(دولت سیزدهم) بیش از ۲۰۰۰ کارت بازرگانی جدید صادر و ۲۸۷۷ کارت بازرگانی نیز تمدید شد  و ثبت سفارشات واردات کالا به استان ۳۳ هزار و ۷۱۴ مورد به ارزش ۱۳۲۵۰.۹ میلیون دلار بود.

 وی بیان داشت: همچنین صادرات از استان به لحاظ وزن ۶۶۷۵۳۰۹.۱ تن بود که ارزشی بالغ بر ۴۲۶۳.۲ میلیون دلار داشت و واردات به استان از نظر وزن ۷۶۲۰۹۱.۲ تن بود و افزون بر ۲۳۰۰ میلیون دلار ارزش داشت.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین از بهره برداری از ۱۲۶۴ طرح نیمه تمام صنعتی نیز خبر داد و گفت: برای راه اندازی این واحدها  ۵۰ همت سرمایه گذاری شده است و ایجاد اشتغال ۲۰ هزارنفری جدید در بخش صنعت استان اتفاق افتاده است.

زهرا زرفشانی