استانها » الناز حسینی » تولیدی » کردستان
کد خبر : 881089
سه شنبه - 21 آبان 1398 - 12:14
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کردستان عنوان کرد:

تکمیل دو سد امیرآباد و رمشت نیازمند ۷۵ میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از کسری ۷۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه جهت تکمیل پروژه سدهای رمشت و امیرآباد خبر داد.

تکمیل دو سد امیرآباد و رمشت نیازمند ۷۵ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از کسری ۷۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه جهت تکمیل پروژه سدهای رمشت و امیرآباد خبر داد.

کامران خرم در شورای توسعه استان کردستان در سنندج که با حضور وزیر کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه سد امیراباد و سد رمشت در سال ۹۰ آغاز شده است.

وی اذعان داشت: برای اجرای این پروژه‌ها تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و جایز نیست که این دو پروژه مهم تنها بدلیل کمبود اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی به بهره برداری نرسد.

کامران خرم با بیان اینکه مخزن سدهای امیر آباد و رمشت در مجموع قابلیت ذخیره سازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب را خواهند داشت، افزود: این پروژه یک هزار و ۱۴۰ هکتار از اراضی پایین دست را تحت پوشش قرار داده و به آبی تبدیل خواهد کرد همچنین با تأمین اعتبار و بهره برداری زمینه اشتغال ۲۴۰۰ نفر نیز فراهم خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه آبگیری سد با اتمام و افتتاح پروژه تفاوت دارد، افزود: برای تکمیل سد رمشت ۲۰ میلیارد تومان و برای تکمیل سد امیرآباد نیز ۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خرم با تاکید بر اینکه سد چراغ ویس مستلزم توجه ویژه می‌باشد، ادامه داد: خوشبختانه با همراهی وزارت نیرو و تلاش جمعی بحث تخصیص شبکه چراغ ویس به میزان ۲۵ میلیون مترمکعب به استان کردستان را حل کرده و تخصیص بخش کشاورزی آن ابلاغ شده است اما متاسفانه با وجود عدم همراهی ستاد احیاء و سازمان حفاظت محیط زیست و تضییع حق مردم کردستان هیچ توسعه و بارگزاری در حوزه دریاچه ارومیه انجام نخواهیم داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در سال ۹۸ هیچ اعتباری برای این دو سد اختصاص داده نشده است همکاران ما اقدامات گسترده‌ای در جهت روند اتمام سد انجام داده‌اند و بر اساس برنامه زمانبندی و در صورت تأمین اعتبار امید است که سد رمشت در جریان سفر ریاست جمهوری آبگیری شود.