به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد تعدادی از اعضای ۹ نفره  شورای شهر بجنورد، در جلسه علنی این هفته خود خواستار تسریع در تعیین وضعیت شهردار بجنورد شدند.

علیرضا باغچقی در انتهای جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر بجنورد، نسبت به آسیب‌های عدم ورود به موضوع انتخاب شهردار بجنورد هشدار و تذکر داد.

وی انتخاب شهردار جدید را تنها راه پیش روی شورای اسلامی شهر بجنورد عنوان کرد و افزود: عدم تسریع در مشخص کردن وضعیت شهرداری و شهردار بجنورد، آسیب و نقصی است که به‌پای شورای اسلامی دوره پنجم بجنورد نوشته خواهد شد زیرا نخستین و مهم‌ترین اقدام هر دوره شورای شهر انتخاب شهردار است.

عضو شورای شهر بجنورد خواستار برگزاری جلسات مستمر و فشرده به جهت تعیین شهردار شد و ادامه داد: باید تلاش کنیم به‌طور مستقیم شهردار جدید بجنورد انتخاب شود و دوران هدایت این مجموعه به‌صورت سرپرستی را به حداقل زمان ممکن برسانیم.

وی نسبت به سکوت چندین روزه درباره این موضوع نیز انتقاد کرد و گفت: باید هرچه سریع‌تر این اقدام تعیین تکلیف شود و نسبت به پنهان‌کاری برای کار جلوگیری شود.

سید احمد وکیلی عضو دیگر شورای شهر بجنورد نیز ارتباطات خوب و مناسب را از ملاک‌های مهم شهردار آینده بجنورد عنوان کرد و گفت: فرد مورد نظر باید دارای رابطه خوب با همه و روابط انسانی درستی باشد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر بجنورد توانمندی مدیر را از دیگر ملاک‌های شهردار آینده بجنورد توصیف کرد و ادامه داد: باید در این انتخاب تسریع کرد تا به وعده‌هایی که به مردم داده‌شده عمل شود.

سید محسن موسوی، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر بجنورد نیز در این جلسه با قرائت مطلبی از پیش آماده‌شده در خصوص ویژگی‌های شهردار گفت: ملاک‌های فراوانی برای انتخاب شهردار آینده بجنورد مدنظر است که باید آنها را رعایت کرد و باید در این انتخاب دقت لازم را انجام داد.

مهدی محمدی، رئیس شورای شهر بجنورد نیز اطلاع از موضوع بازنشستگی شهردار بجنورد را منوط به ۳ روز کاری گذشته عنوان کرد و گفت: فرآیند انتخاب شهردار بایستی تا جلسه آینده شورای شهر به مشورت گذاشته شود و پس از انتخاب روش موردنظر اعم از فراخوان، گزینه‌های اعضای شورای یا استفاده از مجموعه فعلی شهرداری بجنورد، زمان‌بندی این کار در سریع‌ترین حالت انجام شود.

 اعضای دوره پنجم شورای شهر بجنورد در نخستین و البته سریع‌ترین انتخاب خود، روح‌الله براتیان را به‌عنوان شهردار بجنورد انتخاب کردند که اکنون و پس از تصویب منع عدم به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس و در آستانه بازنشستگی براتیان، اعضای شورای شهر بجنورد باید به فکر انتخاب شهرداری جدید برای مرکز خراسان شمالی باشند.

انتهای پیام/