استانها » البرز
کد خبر : 447856
سه شنبه - 3 مهر 1397 - 16:41
رئیس فراکسیون ولایی مجلس:

تکلیف بودجه‌ای که سه برابر شد مشخص شود/شرایط تغییر نکندمجلس اقدام می‌کند

رئیس فراکسیون ولایی و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید بگوید با بودجه‌ای که بر اثر افزایش دلار سه برابر شد، چه کرده است.

تکلیف بودجه‌ای که سه برابر شد مشخص شود/شرایط تغییر نکندمجلس اقدام می‌کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس در کرج، حمیدرضا حاجی‌بابایی صبح امروز در آیین یادیاران که ویژه پاسداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس در گلزار شهدای چهارصد دستگاه برگزار شد، گفت: با زنده نگهداشتن یاد شهدا به اقتدار کشور کمک می‌کنیم.
وی با گرامیداشت یاد و مقام شهدای حادثه تروریستی اهواز، اظهار کرد: دشمن از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب ما کوتاهی نمی‌کند اما، هوشیاری و اقتدار سربازان این مرز و بوم است که نقشه‌های آنان را نقش بر آب خواهد کرد.
رئیس فراکسیون ولایی مجلس بیان کرد: به مردم خوزستان و اهواز تسلیت و تبریک عرض می‌کنیم و یاد وخاطره این شهدا را گرامیداریم؛ هر زمانی که مقرر می‌شود موضوعی در کشور اتفاق بی‌افتد تفکرات و سلایق سیاسی سعی دارند تفسیر و تحلیل خود را انجام دهند.
حاجی‌بابایی ادامه داد: این تحلیل و تفسیر بسته به نوع بینش افراد متفاوت است که در طول ماه اخیر تفسیرات گوناگونی در رابطه با شرایط اقتصادی و سایر مسائل کشور و جهانی شکل گرفت که هر یک از این تحلیل‌ها منحصربه فرد بود.
وی با اشاره به حدیثی از معصومین (ع)، اضافه کرد: باید خدارا شاکر باشیم که دشمنان ما را از احمقان آفرید، البته که برنامه‌ریزی بسیاری با صرف زمان طولانی خواهند داشت اما هرگز موفق نشدند به نتیجه دلخواه خود برسند.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا قبول کرده است که نمی‌تواند با ایران جنگ نظامی داشته باشد از همین رو سعی دارد به انقلاب ضربه بزند، بیان کرد: آمریکا پیش از این بسیار سعی کرد که وارد خاک ایران شود؛ این همان کشوری است که با اطمینان خاطر به طبس آمد تا خاک ایران را تسخیر کنند.
با گرفتن جان سرکرده گروه تروریستی در اهواز تقاص پس خواهیم گرفت
حاجی‌بابایی تأکید کرد: گروه تروریستی در اهواز با ذلت و خاری اقدام به کشتن زن و کودک بی‌سلاح در خیابان کردند، اما جمهوری اسلامی ایران با اقتدار پاسخ این اقدام را خواهد داد و سرکرده‌ها و افراد تأثیرگذار این باند را از بین خواهد برد تا پاسخ این غلط زیادی را داده باشیم.
وی اظهار کرد: نوع تفکر آمریکا در رابطه با ایران مشخص است همه می‌دانیم که چه نقشه‌های برای ما دارد, امروز با راه‌اندازی طوفان روانی، سوء مدیریت و تحریم سعی دارد به اهداف خود برسد.
رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر مدافعان حرم نبودند هر روز و هر ساعت شاهد اقداماتی همچون حمله تروریستی اهواز می‌بودیم، تأکید کرد: در چهل سال انقلاب به شکلی رفتار کردیم که همه دنیا دیدند اسلام ما اسلامی حسینی (ع) است و ما با اسلام یزید مخالف هستیم؛ این چهل سال انقلاب برای ما عین موفقیت و پیروزی بوده است که در این میان می‌توانیم به موفقیت ساخت موشک‌ها که تحت نظر مستقیم رهبر است اشاره کنیم.
حاجی‌بابایی به پررویی ترامپ اشاره کرد و یادآور شد: اگر ترامپ این روزها زیاده خواه و زیاده‌گو شده است به دلیل این است که خود را با اوباما مقایسه می‌کند؛ او با خود تصور می‌کند که اگر اوباما با آن شکل رفتاری توانست بتن در هسته‌ای ایران بریزد پس من هم می‌توانم با لودر از روی قدرت موشکی عبور کنم که البته خیالی خام در سر دارد.
وی بیانات برخی مسئولان را مبنی‌بر اینکه آمریکا در مذاکرات ضرر کرده است که این روزها ناراضی است ناشیانه دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا را خودمان پررو کرده‌ایم، البته ترامپ این روزها تیرش به سنگ خورده است و ما شاخش را هم به سنگ خواهیم زد.
نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: در سال‌های آغاز مذاکره میان مردم شایعه پراکنی شده که اگر توافق شود سفره مردم پر برکت و جوانان شاغل خواهند شد با همین ترفند موفق به جذب رضایت مردم شدند، مقام معظم رهبری نیز با علم به اینکه این مذاکرات بدون نتیجه خواهد بود برای همراهی و و همدلی با مردم با کلیت برجام موافقت کرد البته با شرط و شروط که پس از آن هیچ یک محقق نشد.
تقویت روحیه اشرافی‌گری از آمریکا خطرناک‌تر است
حاجی‌بابایی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح سوال از رئیس جمهور اشاره کرد و یادآور شد: در آن روز همه وزیران، نمایندگان مجلس و اعضای قوه‌قضایی حضور داشتند و همه شاهد بودند که هیچ یک از پاسخ‌ها و بیانات رئیس‌جمهور قابل قبول و قانع کننده نبود.
وی افزود: مسئولان ما باید بدانند این روزها مردم با جنگ اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و شرایط سختی دارند اما نه آمریکا می‌تواند معضل را رفع کند و نه هیچ قدرت دیگری برای ما کلید رفع بحران خواهد بود بلکه با تکیه بر ایمان، مردم و ظرفیت‌های کشور است که خواهیم توانست به نتیجه برسیم.
رئیس فراکسیون ولایی مجلیس با بیان اینکه مردم ایران در طول تاریخ انقلاب در مواقع بحرانی و سخت بدون مثال بوده‌اند و عمل کرده‌, اضافه کرد: برخی این روزها خلق و خوی اشرافی‌گری گرفته‌اند که از آمریکا هم خطرناک‌تر به نظر می‌رسند و باید در رفتار خود تجدید نظر کنند، گروهی دیگر هستند که سعی دارند مردم را از شهیدان دور کنند و شک ندارم که این رفتار به صورت عمدی انجام می‌شود.
وقتی آمار بانک مرکزی مدام تغییر می‌کند
حاجی‌بابایی اظهار کرد: جلسه‌ای تحت عنوان بررسی و کنترل شرایط اقتصادی کشور با حضور کمیسیون برنامه و بودجه و مسئولان بانک مرکزی برگزار شد و طی این نشست‌ها و آمار مطرح شده بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها نسبت به بانک مرکزی مطرح شد که مقرر گردید این میزان از بدهی به پیمانکاران پرداخت شود تا به همین میزان کار در کشور انجام شود از طرفی بدهی بانک‌ها با بانک مرکزی تهاتر شود.
وی ادامه داد: اما چندی پیش طی بررسی گزارش ۶ ماهه مشخص شد حتی یک ریال هم پرداخت نشده است، دلیل را که جویا شدیم مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند مبلغ بدهی ۴۹ هزار میلیارد تومان بوده است که در این میان ۳۹ میلیارد تومان وام چهار درصد بانک مسکن است که قابلیت تهاتر شدن را ندارد و برای ۱۰ میلیارد تومان مابقی هم اقدامی نشده است.
نماینده مردم همدان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دولت تصمیم نگیرد و اقدام نکند، مجلس تصمیم خواهد گرفت؛ گفت: قیمت دلار در حال حاضر به ۱۵ هزار تومان رسیده است حال اگر میانگین قیمت دلار را ۱۰ هزار تومان در نظر بگیریم، بودجه سه برابر شده است، ۳۳۵ هزار میلیارد تومان پول بیشتر نصیب دولت شده است، این پول که به‌نوعی از جیب مردم برداشته‌شده باید به جیب مردم بازگردانده شود؛ اگر دولت در این موردی که اعلام شد تصمیم نگیرد در مجلس دراین‌باره تصمیمات لازم اتخاذ شد.
به گفته حاجی‌بابایی میزان حقوق دریافتی نیروهای دولتی روی هم رفته ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است، با توجه به اعتبار ذکر شده که در اختیار دولت قرار گرفته است ۳۴۰ هزار میلیارد تومان اعتباری است که اضافه آمده و ای‌کاش این میزان پول در اختیار مردم نیازمند قرار گیرد تا شاهد تاحدودی فقر و گرسنگی در جامعه نباشیم.
تنها برخورد با مفسدان اقتصادی حال مردم را خوب می‌کند/مجرم آقازاده است به درک! برخورد قانونی صورت گیر
وی بیان کرد: همه باید از طوفان تحریم‌ها نجات پیدا کنیم و از این سو مدیریت بیرون آییم از طرفی باید حساب این اشتباهات رسیده شود، اگر حکم خیانت ثابت شود لازم اجرا می‌باشد؛ نباید برای قوه‌قضایی مهم باشد که خائن به مملکت بردار و فرزند کدام شخص است، مجرم آقازاده باشد به درک حکم قانونی را باید اجرا کنیم.
رئیس فراکسیون ولایی مجلس یادآور شد: تا زمانی که با مفسدان اقتصادی برخورد جدی نشود دل مردم خنک نخواهند شد، حتی اگر شرایط اقتصادی بهبود یابد و شرایط مساعد شود باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.
حاجی‌بابایی اظهار کرد: در انتظار نشسته‌ایم تا دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه دهند و توضیح دهد که با پول‌هایی که در اختیار داشته است چه کرده؟ نمی‌گوییم که دزدی شده اما خواستار توضیح و شفاف‌سازی هستیم، مردم گرسنه و نیازمند هستند و خوستار رسیدگی به این امور را داریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان بابد بدانند که سرمایه‌های کشوردر چه راهی هزینه می‌شود، روسیاهی برای کسانی می‌ماند که در این جنگ اقتصادی به فکر جمع کردن غنیمت هستند و شک ندارم افرادی که به شهیدان خیانت می‌کنند در همین دنیا بی‌آبرو خواهند شد.

انتهای پیام