استانها » البرز
کد خبر : 575267
دوشنبه - 26 آذر 1397 - 19:30
استاندار البرز خبر داد

تولید ۷۰ درصد محصولات دارویی کشور در ساوجبلاغ/ ۱۳.۸درصد؛ آخرین نرخ بیکاری در البرز

استاندار البرز از آمار ۱۳.۸ درصدی نرخ بیکاری در استان البرز خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد تولید محصولات دارویی کشور در ساوجبلاغ است بنابراین ایجاد بسترهای امن سرمایه گذاری برای حمایت از بخش خصوصی توسط مدیران ضرورت دارد.

تولید ۷۰ درصد محصولات دارویی کشور در ساوجبلاغ/ ۱۳.۸درصد؛ آخرین نرخ بیکاری در البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، عزیزالله شهبازی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ که در سالن شهدای دولت فرمانداری ساوجبلاغ برگزار شد، با اشاره به بررسی دغدغه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ در این نشست، اظهار داشت: پیشنهادات و موضوعات مطروحه به طور قطع پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

وی به اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی استان مبنی‌بر اشتغال و تولید اشاره کرد و گفت: ساوجبلاغ در این حوزه ها ظرفیت‌های ارزشمندی دارد و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

استاندار البرز با قدردانی از رای اعتماد وزیر کشور که اعتماد هیات دولت نیز در تعاقب آن بود، افزود: رئیس جمهوری با اشراف کامل از مسائل و چالش‌های البرز، رهنمودهایی را ارائه دادند و وزیر کشور نیز توصیه‌هایی داشتند که نقشه راه خود در این استان قرار می‌دهم.

وی اضافه کرد: در این برهه، ضرورت دارد مسئولان در استان و شهرستان‌ها با جدیت و شبانه روزی در جهت تحقق مطالبات مردم تلاش کنند.

شهبازی با اشاره به اینکه مجموعه مسئولان در البرز متحد و منسجم در راستای گره گشایی از مشکلات مردم هستند، گفت: البرز، استانی صنعتی و دارای بخش کشاورزی فعال است، همچنین منابع غنی سرمایه انسانی و مراکز تحقیقاتی این استان بستر مطلوب برای فعالیت مسئولان فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارش ارائه شده، نرخ بیکاری در شهرستان ساوجبلاغ به نسبت متوسط استان و کشور پایین‌تر است، نرخ بیکاری در البرز ۱۳.۸ درصد، در کشور ۱۲.۲ درصد و در ساوجبلاغ ۹.۹ درصد است.

نجفی یادآور شد: با کار علمی و دقیق در بودجه ریزی امسال اقدام خواهیم کرد و همچنین در حوزه‌‌های راه، کشاورزی و احیای واحدهای غیرفعال و نیمه فعال، برنامه محور اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: فرمانداران نمایندگان دولت در شهرستان‌ها هستند از این رو باید تمام کارگروه‌های فرعی استان را برگزار کنند.

به گفته استاندار البرز ضرورت دارد که مدیران استان با بازدیدهای مستمر از حوزه‌های مختلف شهرستان‌ها، به مسائل و دغدغه‌های موجود آگاه باشند و دیدار چهره به چهره با مردم را به صورت مداوم در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار البرز با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد تولید داروی کشور در  ساوجبلاغ است، افزود: ایجاد بسترهای امن سرمایه گذاری برای حمایت از بخش خصوصی توسط مدیران ضرورت دارد.

وی ادامه داد: حضور فعال سرمایه گذاران در البرز موجبات رشد و توسعه این استان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/و