در پنل تولید مشترک ایران مطرح شد:

تولید مشترک به بررسی قوانین کشورها نیاز دارد

نماینده بنیاد سینمایی فارابی گفت: برای ورود به تولید مشترک باید قوانین کشورها را بشناسیم و مزایای فرهنگی و سوژه ها را بررسی کنیم.

تولید مشترک به بررسی قوانین کشورها نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، پنل تولید مشترک ایران صبح یک شنبه سوم شهریورماه در کتابخانه مرکزی، با حضور مصطفی احمدی و علیرضا شجاع‌ نوری برگزار شد.

نماینده بنیاد سینمایی فارابی در این نشست اظهار کرد: لازم است همگی بر این مبنا توافق کنیم که تولید مشترک را بر اساس سود حاصل از آن بشناسیم و از نگرش سطحی و سیاسی دوری کنیم. وقت آن است که سینمای ایران روند اعتماد سازی جهت تولید تمام یا بخشی از تولیدات سینمای جهان را پیش بگیرد.

وی افزود: به سرمایه گزاران بخش دولتی توصیه می کنیم که روی پروژه های صد درصد تجاری تمرکز نکنند و ریسک سرمایه گزاری را پایین بیاورند.

احمدی با تاکید بر اینکه تعداد بیشتر منابع، فیلم را از مشکلات احتمالی ایمن نگاه می دارد، گفت: برای جذب سرمایه و استعدادهای خارج از کشور لازم است مسیر پرپیچ و خمی را طی کنیم تا به نتیجه برسیم. ایران کشوری پهناور، با اقلیم زیستی و تنوع گوناگون است. بافت های متنوع و گستره وسیع کویری، جنگل ها، سواحل، دریاها، کوهستان ها و جاده ها در ایران، امکان ساخت فیلم را برای فیلم سازان مهیا می کنند.

وی اضافه کرد: مکان های تاریخی، امکان ساخت آثار تاریخی را فراهم می کنند. اقوام مختلف ایران، با گویش و لباس های مختص خود و داستان ها و شکل زندگی منحصر به فرد، کنند امکان همکاری مشترک به خصوص با کشور های همسایه را فراهم می کنند.

احمدی، در ارتباط با مسیر تولید محصول مشترک گفت: برای اینکه وارد تولید مشترک بشویم، باید قوانین کشورها را بشناسیم و بدانیم طرفین، چه مزایای فرهنگی و سوژه هایی را دنبال می کنند. در بنیاد فارابی، راهنمایی تحت عنوان راهنمای برنامه تولید مشترک وجود دارد که براساس آن با کشور های دیگر همکاری صورت می گیرد.