استانها » البرز
کد خبر : 798567
چهارشنبه - 23 مرداد 1398 - 20:12

تولید سالانه ۱۲ میلیون شاخه گل رز در استان البرز/ یک میلیون شاخه صادر می شود

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز از تولید ۱۲ میلیون شاخه گل رز در استان البرز خبر داد و گفت: یک میلیون شاخه گل رز به کشورهای تاجیکستان، گرجستان و عراق صادر می‌شود.

تولید سالانه ۱۲ میلیون شاخه گل رز در استان البرز/ یک میلیون شاخه صادر می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس؛ علی اکبر ندرلو از تولید سالانه ۱۲ میلیون شاخه گل رز در این استان خبر داد و گفت: این استان با ۲۵ واحد گلخانه‌ایی در ۱۳ هکتار انواع گل رز را در ۱۶ رنگ مختلف تهیه و تولید می‌کند.

ندرلو افزود: تنوع آب و هوایی و قرار گرفتن استان البرز در ارتفاع بالای هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا باعث تولید گل رز، با گلبرگ‌های بزرگ و با ماندگاری بالا شده‌است.

وی ادامه داد: استفاده از روش‌های هیدروپونیک و بکارگیری شبکه آبیاری تحت فشار از جمله برنامه‌هائی است که به گلخانه داران برای کشت با کیفیت‌تر و بیشتر گل‌های رز پیشنهاد شده‌است و مورد استقبال قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است.

ندرلو تصریح کرد: استفاده از جدیدترین شبکه‌های کشت مدرن، اتوماسیون دما و آبیاری سیستماتیک گلخانه، از شاخصه‌های گلخانه‌های کشت گل رز در استان البرز است که تا حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد در مصرف انرژی در مقایسه با دیگر گلخانه‌ها کاهش مصرف دارد و در گلخانه‌های استان با بکارگیری از روش‌هایی بیش از ۹۵ شاخه گل در هر مترمربع تولید می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز گفت: اقتصاد نفتی نمی تواند منبع مناسبی برای تامین نیازهای کشور باشد و بسیاری از کشورها امروز صادرات غیر نفتی را مبنای اقتصاد خود قرار داده اند و از فروش گل های زینتی منابعی به اندازه نفت به دست می آوردند.

وی افزود: از استان البرز سالانه یک میلیون شاخه گل رز به کشورهای تاجیکستان، گرجستان و عراق صادر می‌شود و این صادرات در آینده نزدیک توسعه می یابد.

انتهای پیام/ب/