تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 306590
پنجشنبه - 3 خرداد 1397 - 17:54

تولید انبوه تراشه A12 اپل با لیتوگرافی ۷ نانومتری آغاز شد / شاخ و شانه کشی آیفون برای کهکشانی ها!

تراشه A12 اپل قدرت محصولات آینده این کمپانی را تامین می کنند. بر اساس گزارش جدیدی که اکنون به تیتر اول اخبار تکنولوژی بدل شده، شرکت TSMC فرآیند تولید انبوه چیپست های ۷ نانومتری اختصاصی اپل را شروع کرده است.

تولید انبوه تراشه A12 اپل با لیتوگرافی ۷ نانومتری آغاز شد / شاخ و شانه کشی آیفون برای کهکشانی ها!

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بنابر گزارشی که به تازگی منتشر شده، کمپانی TSMC که شریک اپل محسوب می شود تولید انبوه پردازنده جدید این شرکت را آغاز کرده است. تراشه A12 اپل قدرت آیفون های تولیدی در سال ۲۰۱۸ را تامین خواهد کرد

نسل آینده پردازنده های اپل که انتظار می رود با نام A12 شناخته شود دارای معماری ۷ نانومتری است. در حال حاضر قدرت گوشی های آیفون X، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را تراشه A11 بایونیک اپل تامین می کند. این پردازنده با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری توسعه یافته است.

در صورتی که گزارش مربوط به تولید تراشه ۷ نانومتری اپل حقیقت داشته باشد، تراشه A12 تبدیل به اولین پردازنده توسعه یافته با این فناوری می شود. کاهش اندازه تراشه مزیت های زیادی دارد که برای مثال می توان به افزایش تعداد ترانزیستورها و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد.

شرکت TSMC در اوایل ماه آوریل اعلام کرد که تولید انبوه تراشه های ۷ نانومتری را شروع کرده است. با این حال نام پردازنده های توسعه یافته توسط این لیتوگرافی از سوی TSMC اعلام نشده است. انتظار می رود اپل امسال از سه آیفون جدید رونمایی کرد.

بر اساس گزارش ها شرکت TSMC از تکنولوژی های مخصوص خود در توسعه تراشه های ۷ نانومتری استفاده خواهد کرد که در مقایسه با سامسونگ پیشرفته تر هستند. در گذشته سامسونگ به صورت انحصاری تراشه های سری A اپل را تولید می کرد با این حال اپل سال گذشته تصمیم گرفت که وظیفه تولید این تراشه ها را به TSMC واگذار کند.

به تازگی اعلام کرده که در آینده نزدیک تولید تراشه های ۷ نانومتری را شروع خواهد کرد و از آن ها در پرچمداران آینده خود استفاده می کند.