تولیدی » شهرستان های اصفهان » کاشان
کد خبر : 227651
سه شنبه - 24 بهمن 1396 - 08:39

تولیت ۶۵۰ موقوفه به دانشگاه علوم پزشکی کاشان انتقال یافت

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  رضا کردی  گفت: تولیت بیش از ۶۵۰ موقوفه (املاک، رقبه، مجاری، قنوات و اموال) که مرحوم محمدصادق نقوی بنابر وصیت نامه رسمی درامدهای ناشی از آنها را برای درمان بیماران و تجهیز بیمارستان قرار داده بود، پس از ۸۰ سال منتقل شد. وی با اشاره به وصیت نامه این نیکوکار […]

تولیت ۶۵۰ موقوفه به دانشگاه علوم پزشکی کاشان انتقال یافت

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  رضا کردی  گفت: تولیت بیش از ۶۵۰ موقوفه (املاک، رقبه، مجاری، قنوات و اموال) که مرحوم محمدصادق نقوی بنابر وصیت نامه رسمی درامدهای ناشی از آنها را برای درمان بیماران و تجهیز بیمارستان قرار داده بود، پس از ۸۰ سال منتقل شد.
وی با اشاره به وصیت نامه این نیکوکار سلامت یار افزود: اداره این املاک و مستغلات تا ۷۰ سال از تاریخ وقف بر عهده متولی خاص بود و پس از آن به صورت انحصاری و دائمی تولیت آن با دانشگاه علوم پزشکی کاشان می باشد.
سرپرست دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: همه مستاجران و متصرفان به منظور اجرائی شدن نیت واقف و تعیین تکلیف شرعی و قانونی دیون و املاک تحت تصرف باید اقدام کنند تا ضمن شرعی بودن ادامه تصرفات خود، درامدها صرف ساخت و تجهیز بیمارستان نقوی شود.
او اضافه کرد: بیمارستان نقوی در سال ۱۳۱۳ از سوی این نیکوکار به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم منطقه راه اندازی شد و بر اساس وصیت مرحوم موقوفات قابل توجهی شامل املاک و مستغلات و مجاری به منظور تکمیل این اقدام نیک، تعمیر، نگهداری، تجهیز و استمرار خدمت رسانی وقف شده بود.
کردی تاکید کرد: دانشگاه تمام تلاش خود را به منظور اداره هر چه بهتر موقوفات و اجرای نیت های واقف انجام خواهد داد و درامدهای ناشی از آن در راستای ارتقای حوزه سلامت مردم منطقه هزینه خواهد شد.
محمدصادق نقوی (فرزند بازرگانی کاشانی) زاده ۱۲۳۵ در سال ۱۳۲۵ دار فانی را وداع گفت.
بیمارستان های شهید بهشتی، کارگرنژاد، متینی، نقوی، شبیه خوانی، میلاد، سید الشهداء و شهید رجایی زیر نظر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان جمعیت بیش از ۴۶۰ هزار نفری این منطقه را (شهرستان های کاشان و آران و بیدگل) تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دارند.
کاشان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

انتهای پیام/۲۰۷/نصیری