استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 584909
دوشنبه - 3 دی 1397 - 14:07

توصیه های انتظامی پلیس آگاهی قم پیرامون پیشگیری از سرقت در اماکن عمومی

رئیس پلیس آگاهی استان قم توصیه هایی را پیرامون پیشگیری از سرقت در معابر و اماکن عمومی به شهروندان ارائه کرد.

توصیه های انتظامی پلیس آگاهی قم پیرامون پیشگیری از سرقت در اماکن عمومی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس پلیس آگاهی استان قم توصیه هایی را پیرامون پیشگیری از سرقت در معابر و اماکن عمومی به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ احمد کرمی، اظهار داشت: از حمل پول نقد بدون پوشش و حفاظت مناسب مخصوصاً هنگام خروج از بانک خودداری کرده حتی الامکان از چک‌های بانکی استفاده کنید، از حمل و نقل پول نقد زیاد و اقلام قیمتی خود بصورت پیاده در هر شرایطی بپرهیزید،از جابجایی وحمل غیرضروری اسناد و مدارک باارزش خودداری کنید.

وی افزود: از شمارش پول در انتظار عمومی که موجب تحریک سارقان می شود، بپرهیزید، چنانچه به اقتضای شغل خود مجبور به حمل پول نقد هستید، از وسائط نقلیه عمومی استفاده کرده و از سوار شدن به اتومبیل های متفرقه شخصی مخصوصاً در مسیرهای پرت، خلوت و خارج شهر خودداری کنید.

سرهنگ کرمی ادامه داد: هنگام دریافت پول و خروج از بانک مراقب اطراف خود مخصوصاً موتورسواران مشکوک باشید، در صورتی که مجبور به استفاده از خودروهای شخصی هستید، وضعیت داخل اتومبیل از قبیل درها، شیشه بالابر و … را بررسی کنید درصورت مشاهده موارد مشکوک یا حرکات و صحبت های نابجا، بصورت معقول از خودرو پیاده شده و از مردم کمک بگیرید و با به خاطر سپردن شماره پلاک، رنگ و سایر مشخصات آن نیروی انتظامی را مطلع کنید.

رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: در صورت مشاهده تغییر مسیر بی تفاوت نبوده سریعاً به راننده متذکر شوید، در بین راه از قبول هر گونه خوردنی و نوشیدنی از راننده و مسافران بپرهیزید، استفاده از وسائل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و تاکسی به ویژه برای خواهران اطمینان بخش تر است، بنابراین توصیه می شود در صورت تنها بودن از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنید.

سرهنگ کرمی بیان داشت: توصیه می شود شب ها از سوار شدن به خودروهای شخصی جهت تردد اجتناب کنید و برای تردد به مناطق حاشیه ای و خلوت شهر بهتر است از وسائل نقلیه شخصی دیگران استفاده نکنید.

وی ابراز داشت: پول نقد، زیور آلات و اشیاء قیمتی خود را در معرض دید راننده و سرنشینان قرار ندهید، در پایانه های مسافربری وسائل شخصی خود را به افراد ناشناس نسپارید.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: از کیف و سایر وسائل همراه خود فاصله نگیرید، اگر قصد معامله ای دارید که به حمل پول نقد نیازمند است، نزد افراد ناشناس از آن صحبت نکنید.

سرهنگ کرمی تاکید کرد: چنانچه در صندوق عقب خودرو وسائلی دارید، به هنگام برداشتن آن اندکی صبر کنید و بعد از پیاده شدن راننده از اتومبیل خارج شوید و در صورت پنچر شدن مشکوک و غیرعادی اتومبیل پول نقد و اشیاء قیمتی خود را در جای مطمئن قرار داده و پس از قفل کردن درها با هوشیاری کامل نسبت به تعویض لاستیک اقدام کنید.