اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1025846
سه شنبه - 25 بهمن 1401 - 15:48
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین تکریم ومعارفه رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان عنوان کرد:

توسعه پایداربه خوبی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان محقق شده است /شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بستری برای ممانعت از خام فروشی منابع ومعادن است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فروش نفت ظلم به آیندگان است و باید در شرایطی منابع و معادن را بفروشیم که خام فروشی نشود و برای آیندگان ارزش افزوده ایجاد کند.

توسعه پایداربه خوبی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان محقق شده است /شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بستری برای ممانعت از خام فروشی منابع ومعادن است

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمدعلی زلفی گلی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و حضور در آئین تکریم ومعارفه رئیس این شهرک با اشاره به اینکه امروز شهرک علمی وتحقیقاتی به عنوان الگو برای کل کشور مطرح است گفت: خوشبختانه توسعه پایداردر این شهرک به معنای واقعی شکل گرفته است. توسعه پایدار سه مؤلفه دارد که سرمایه‌های مادی نباید دچار افت بها شوند و به محیط زیست آسیب بزنند و همچنین نسل‌های آینده در برآورده کردن نیازها دچار مشکل نشوند؛ از دید من فروش نفت ظلم به آیندگان است و باید در شرایطی منابع و معادن را بفروشیم که خام فروشی نشود و برای آیندگان ارزش افزوده ایجاد کند.

وی ادامه داد: در حقیقت این شهرک بستری برای ممانعت از خام فروشی منابع ومعادن و شکوفایی استعدادها و رشد منابع انسانی فراهم کرده است و به همین خاطر دید وزرا به شهرک هم متفاوت است.

رشد متاوزن بودجه شهرک را پیگیری و کمبودها را جبران خواهیم کرد

زلفی گلی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی محلی برای پذیرش نوجوانان و دانشجویان تحت عنوان راهیان پیشرفت است گفت: توسعه فناوری سبب افزایش امید وخودباوری است، به عبارتی برای تقویت هویت ملی نیاز به هزینه کردن در علم و فناوری است و تأثیر بسیاری بر سرمایه‌گذاری برای حال و آینده دارد.

وزیر عتف ادامه داد: رشد متاوزن بودجه شهرک را پیگیری و کمبودها را جبران خواهیم کرد، راه اندازی سفیر فناوری کارخوبی است که دبیرهای انجمن علمی دانشگاه‌ها را دعوت کنند و در بین بدنه دانشجویی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: تورفناوری، دستیار فناوری و پژوهش فناوری وسایر برنامه‌های تدارک دیده بیانگر آن است که علاوه بر تولید علم باید ترویج آن را در سطح عمومی و با زبان ساده دنبال کرد تا روحیه علمی و توجه شهروندان به خلاقیت ونوآوری معطوف شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای توسعه فناوری‌های نرم ،تبدیل علوم به فنون وزیست بوم باید سیستم‌های تشویقی خاصی درنظررگفته شود از این رو پیشکسوتان و نوآوران باید دراتاق فکری درشهرک گرد هم آیند تا در این زمینه برنامه ارائه شود.

همچنین رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: دردوره گذشته بودجه جاری شهرک به نصف کاهش یافته بود و سنگ سنگ بنای این شهرک به سختی جای‌گذاری شده که البته حضور در بین شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مسرت‌بخش است و این جوانان باعث پیشرفت و امیدآفرینی می‌شوند.

قاسم مصلحی،گفت: پارک‌های علم و فناوری در انقلاب نوآوری نقش بسیاری داشتند و با بودجه ناچیز شهرک فعالیت‌های نخبگان قابل چشم‌پوشی نیست.گفتنی است نمایشگاه راهیان پیشرفت (به منظور آشنایی دانش‌آموزان با پیشرفت کشور) نیزافتتاح شد.

زهرا نصیری