فرماندار_ویژه_کاشان

توسعه و فراگیر سازی ورزش همگانی در قشرهای جامعه امری ضروری است

فرماندار_ویژه_کاشان، در بازدید از اداره ورزش و جوانان کاشان ضمن تقدیر از تلاش کارمندان آن اداره، روز تربیت بدنی را به فعالان عرصه ورزش شهرستان کاشان تبریک گفت و افزود: این حوزه با بخشی تاثیر گذار در سلامتی و تندرستی شهروندان سروکار دارد که عموماٌ خود افراد نسبت به اهمیت آن  آگاهی کامل ندارند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، فرماندار_ویژه_کاشان، در بازدید از اداره ورزش و جوانان کاشان ضمن تقدیر از تلاش کارمندان آن اداره، روز تربیت بدنی را به فعالان عرصه ورزش شهرستان کاشان تبریک گفت و افزود: این حوزه با بخشی تاثیر گذار در سلامتی و تندرستی شهروندان سروکار دارد که عموماٌ خود افراد نسبت به اهمیت آن  آگاهی کامل ندارند.
علی اکبر مرتضایی، به نقش ورزش همگانی در ایجاد نشاط و تندرستی برای عموم جامعه اشاره کرد و گفت: توسعه و فراگیر سازی ورزش همگانی در قشرهای جامعه امری ضروری  است و با سرمایه گذاری برای اشاعه این فرهنگ، می توان از تحمیل بسیاری از هزینه های درمانی و همچنین بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری کرد.
وی از شناسایی و هدایت استعدادهای ورزشی به عنوان یکی از وظایف اصلی آن اداره یاد کرد و اظهار داشت: شناسایی استعداد ها در دوران کودکی و نوجوانی علاوه بر شکوفایی توانمندی های فردی افراد و هدایت شخص در مسیر صحیح، پشتوانه ای مطمئن برای ورزش قهرمانی به شمار می آید.
رییس اداره ورزش و جوانان با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله آن اداره بیان داشت: شهرستان کاشان با ۵۶ هیات ورزشی، بیش از ۱۳۰باشگاه ورزشی و تیم داری حرفه ای و کسب افتخارات در سطح استانی و ملی دارای جایگاه ویژه ای می باشد.
سلامیان زاده به حدود ۸۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته از ابتدای سال تاکنون در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود:آمار ورزشکاران سازمان یافته نسبت به سال قبل رشد ۵ درصدی دارد ولی متاسفانه شهرکاشان با تمام توانمندی و ظرفیت ها از سرانه ورزشی استاندارد بی بهره است و در بین شهرهای استان در جایگاه ۲۴ قرار دارد.
وی در ادامه به تشریح حمایت های خیرین در دو حوزه باشگاه داری و تملکی پرداخت و پشتیبانی و همکاری دستگاه های اجرایی و عمومی در توسعه ورزش در این شهرستان را خواستار شد.
گفتنی است،فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، معاون برنامه ریزی و توسعه و مسوول روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان به مناسبت ۲۶ مهر ماه روز تربیت بدنی و ورزش از اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان بازدید کرد.