استانها » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 1015009
دوشنبه - 25 بهمن 1400 - 19:24

توسعه همه‌جانبه جامعه باید از حوزه فرهنگ آغاز شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: اگر به دنبال توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستیم باید از حوزه فرهنگ آغاز کنیم چراکه توسعه فرهنگی پیشران و زمینه‌ساز توسعه در تمام بخش‌هاست.

توسعه همه‌جانبه جامعه باید از حوزه فرهنگ آغاز شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  احمدرضا احسانی در آیین اختتامیه بیست و ششمین جایزه ادبی استان همدان که به میزبانی شهرستان رزن برگزار شد، با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگی تمام بخش‌ها را در بر می‌گیرد، گفت: فرهنگ چندبخشی است و با اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی فرهنگ است باید تمام نهادها و تشکل‌های مرتبط در کنار حوزه فرهنگ باشند.

وی با بیان اینکه اصلاح رفتار در جامعه باید با کار کردن روی باورهای افراد محقق شود، اظهار کرد: کار در حوزه فرهنگ کار کردن روی اندیشه ها و باورهاست که منجر به اصلاح رفتار اجتماعی می‌شود.

احسانی در خصوص تلاش این اداره کل برای اجرای عدالت فرهنگی در شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بهره‌مندی مردم تمام شهرستان‌ها از برنامه‌های فرهنگی و هنری است.

وی با تأکید بر اهمیت شعر و ادبیات و اثرگذاری اجتماعی این بخش، خاطرنشان کرد: شعر و ادبیات هم در جنبه آموزشی و هم در جنبه سرگرمی، هنری فاخر و ارزشمند است.

احسانی با بیان اینکه هنر شاعران و ادبا از دل افراد برمیخیزد و به دل مردم می‌نشیند، یادآور شد: هنر از عشق، دوستی، صلح، مهربانی، علم و اندیشه به عنوان واقعیت‌های موجود در جامعه سخن می‌گوید که همین سخن گفتن از واقعیت‌ها، دلیل اثرگذاری آن بر مردم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در بیست و ششمین دوره جایزه ادبی استان همدان ۳۶۵ اثر در بخش شعر و داستان به دبیرخانه ارسال شد.