اخبار نهادها و سازمان‎ها » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1030395
شنبه - 14 مرداد 1402 - 16:47
در گفتگو با ربیع عنوان شد:

توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر علاج کمبود برق در کشوراست/ورود دولت برای توسعه نیروگاه های خورشیدی ضروری است

مدیرعامل توزیع برق استان اصفهان گفت: به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده در عرضه برق که از سال ۱۴۰۱ شروع‌شده و احتمالاً تا سه سال آینده ادامه خواهد داشت، می‌توانیم از طریق احداث و توسعه نیروگاه‌های انرژی تجدید پذیر این محدودیت را جبران و رفع کنیم.

توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر علاج کمبود برق در کشوراست/ورود دولت برای توسعه نیروگاه های خورشیدی ضروری است

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حمیدعلاقه مندان ، در گفتگو با ربیع به این مسئله اشاره داشت : در بخش انرژی های خورشیدی با تمهیدات خوبی که در دولت سیزدهم شاهد بودیم همه به میدان آمدند و می توان با برنامه ریزی محدودیت هایی که برای صنعتگران بوجود آمده را مرتفع کرد.

وی د رباره واگذاری نیروگاه های برقی به بخش خصوصی توضیح داد:باید دقت کنیم تا نیروگاه های برقی که حداقل دو دهه پیش با هزار مشکل و شائبه به بخش خصوصی واگذار شد دوباره دچاراین مشکل نشود.

علاقمندان افزود:  به هر دلیل و هر سیاستی که برق را به دست دولت سپردیم مسیری که در صنعت برق طی شد آن بود که دولت هایی که آمدند اقتدار خود را در مالکیت و نه در سیاست گذاری دانستند و این کار اشتباهی بود؛لذا باید در این زمینه متوجه اشتباه خود شویم و حداقل از اینجا مسیر خود را اصلاح کنیم.

وی افزود: به راحتی می توانیم به عنوان دولت سرمایه گذاری در بخش انرژی های خورشیدی  داشته باشیم چرا که در تمام دنیا سرمایه گذاران بخش انرژی های خورشیدی توانسته اند گوی سبقت را از بقیه تولید کنندگان حرارتی آبی بربایند،بایددر این زمینه دولت سرمایه گذاری های لازم را داشته باشد .

علاقمندان افزود: آلودگی،عدم بهره وری،بالا بودن هزینه ها و غیرهسبب می شود که ما به سراغ نیروگاه های فسیلی و برقی آبی نرویم اما باید همت خود را بر استفاده از نیروگاه های خورشیدی قرار دهیم .

مدیرعامل توزیع برق استان اصفهان ادامه داد: اگر چه فاصله تولید نیروگاه های خورشیدی تا نیاز مصرف زیاد است اما خوشیختانه اصفهان در حوزه نیروگاه های خورشیدی خانگی در کشور رتبه اول را داراست.

علاقه مندان با بیان اینکه رویکرد دنیا در تامین برق عوض شده و هرساله میزان سرمایه گذاری بر روی نیروگاه های برق بخش قابل توجهیی بر روی نیروگاه های تجدید پذیر است، گفت:محدودیت منابع آبی وفسیلی ضرورت استفاده از نیروگاه های تجدیدپذیر را به ما نشان می دهد،که زاینده رود بی آب گواه این  محدودیت آبی است.

زهرا نصیری