اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 734857
یکشنبه - 19 خرداد 1398 - 21:17

توسعه امکانات رفاهی در منطقه۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۶۰ درصدی احداث بوستان الهیه خبر داد و گفت: برای احداث این پارک با هدف توسعه امکانات رفاهی که ۱۵ هزار مترمربع مساحت و ۹ هزار مترمربع فضای سبز دارد، اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

توسعه امکانات رفاهی در منطقه۱۵

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، مسعود قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر اظهار کرد: امکانات بوستان بزرگ الهیه شامل محوطه بازی کودکان، امکانات جدید برای فضای بازی کودکان و بزرگسالان، سکوی نماز، آلاچیق، مسیر دوچرخه، سرویس بهداشتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه پارک‌های شهری نقش مهمی در تعیین استاندارد زندگی شهری بر عهده دارد و عامل تلطیف و زیباسازی فضا، آرامش روانی عابران و افزایش تقویت روحیه افراد است ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری توسعه کمی و کیفی فضای سبز شهری است چرا که با توسعه فضای سبز شهری و ایجاد پارک‌های محله‌ای، امکان برخورداری بیشتر شهروندان از فضای سبز فراهم و کمبود فضای سبز شهری جبران می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تامین رفاه و آرامش مردم را یکی از ضروری‌ترین اهداف شهرداری عنوان کرد و گفت: مبنای ایجاد و توسعه پارک‌های محله‌ای، تحقق نیاز تفریحی شهروندان برای داشتن شهری زیبا و مدرن است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح پل‌های تقاطع غیرهمسطح نصفجهان تردد خودروهای سنگین باری از بلوار ارغوانیه کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: این طرح می‌تواند به کاهش آلاینده‌های محیط زیستی ناشی از عبور خودروها نیز کمک کند.

قاسمی با بیان اینکه برای احداث پل‌های پروژه نصف جهان ۱۴۰ هزار متر و برای ساخت ادامه رینگ حفاظتی که در این محدوده قرار دارد ۳۰ هزار متر آزادسازی انجام شده است، افزود: در مجموع حدود ۲۴ میلیارد تومان برای این آزادسازی‌ها از سوی منطقه ۱۵ هزینه شده است.