استانها » الناز حسینی » تولیدی » کردستان
کد خبر : 928627
چهارشنبه - 2 بهمن 1398 - 12:11
فرماندار دیواندره:

توسعه آموزش‌های مهارتی در بین اقشار مردم ضروری است

جعفر توان فرماندار شهرستان دیواندره در جلسه شورای مهارت این شهرستان که با حضور سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی گفت: باید با توجه به نیاز بازار کار آموزش‌های مهارتی ارائه شود تا کارآمدی لازم را داشته باشد.

توسعه آموزش‌های مهارتی در بین اقشار مردم ضروری است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، جعفر توان فرماندار شهرستان دیواندره در جلسه شورای مهارت این شهرستان که با حضور سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی گفت: باید با توجه به نیاز بازار کار آموزش‌های مهارتی ارائه شود تا کارآمدی لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کیمیای وطن؛ جعفر توان فرماندار شهرستان دیواندره در جلسه شورای مهارت این شهرستان که با حضور سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی گفت: باید با توجه به نیاز بازار کار آموزش‌های مهارتی ارائه شود تا کارآمدی لازم را داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: برنامه ریزی برای جایگزین کردن ارزش اجتماعی مهارت‌گرایی از اولویت‌های این اداره‌کل است که به همین منظور برنامه‌هایی تدوین شده است.

احمدی با اشاره به ابلاغ استاندار کردستان به فرمانداران سراسر استان به عنوان رئیس شورای مهارت شهرستان خاطرنشان کرد: هدف شورای مهارت استفاده و بهره‌برداری بهینه از منابع دستگاه‌های مختلف برای اثربخشی بهتر در حوزه توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی اذعان داشت: با برخی دستگاه‌ها مانند جهادکشاورزی استان تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده و هم اکنون این سازمان برای کشاورزان برنامه‌های مختلفی تعریف کرده است.

احمدی افزود: حدود ۱۲۰ استاندارد آموزشی را با جهاد کشاورزی تعریف کرده‌ایم و با برخی دستگاه‌های دیگر مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان خاطرنشان کرد: شورای مهارت در اصل وحدت رویه در منابع موجود در سطح شهرستان و استان ایجاد کرده و مانند اتاق فکر عمل می‌کند.

احمدی گفت: اشتراک منابع و شناسایی درست مزیت‌ها در کنار هم می‌تواند زمینه را برای ارائه آموزش‌های مهارتی که منجر به اشتغال شود فراهم سازد.

وی فرصت‌سازی شغلی و توجه به دورنما در ارائه آموزش‌ها را از دیگر نیازهای ضروری دانست و افزود: مهارت‌گرایی به جای مدرک‌گرایی از اهداف اصلی امروز اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان است و در همین راستا برنامه‌های مختلفی تدوین کرده‌ایم.

وی اذعان داشت: تحصیلات دانشگاهی از ضرورت‌هاست، اما جامعه ما امروز نیازمند نیروی ماهر و کارآمد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: امروز مهارت و جایگاه مهارت در دنیا بسیار بالا است و افرادی که مهارت دارند بیشتر مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

احمدی اذعان داشت: زیرساخت‌های آموزش مهارتی در کردستان بسیار بالا است و همین زیرساخت‌ها موجب کسب مدال‌های مختلف در مسابقات بین‌المللی مهارت شده است.

وی اظهار کرد: نیازسنجی ارائه آموزش‌های مهارتی باید به درستی انجام گیرد چرا که فنی و حرفه‌ای استان براساس این نیازسنجی آموزش ارائه می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اضافه کرد: برنامه مهارتی برای ۵ سال آینده شهرستان دیواندره به تناسب ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و مشاغلی که قرار است ایجاد شود، تدوین شده است.

۵۸ درصد اقتصاد مردم دیواندره مربوط به کشاورزی است

فرماندار دیواندره هم در این جلسه اظهار کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی در بین اقشار مردم ضروری است.

جعفر توان خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی در محیط روستایی می‌توانند زمینه اشتغال‌زایی در جمعیت روستایی را فراهم سازد.

 وی اذعان داشت: ۵۸ درصد اقتصاد مردم دیواندره روی کشاورزی و دامداری است، ۲۸ درصد بر محور خدمات و ۱۴ درصد اقتصاد آن مربوط به بخش صنعت است.

توان گفت: باید با توجه به نیاز بازار کار آموزش‌های مهارتی ارائه شود تا کارآمدی لازم را داشته باشد.