استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 677055
پنجشنبه - 8 فروردین 1398 - 02:40

توزیع بیش از ۱۰۰ هزار قلم کالای فرهنگی به مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از توزیع بیش از ۱۰۰ هزار قلم کالای فرهنگی به مسافران نوروزی خبر داد.

توزیع بیش از ۱۰۰ هزار قلم کالای فرهنگی به مسافران نوروزی

به گزارش پایگاه خبری ربیع،حمید یزدانی چهارشنبه ۷ فروردین ماه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر اداره کل در ایام نوروز اظهار داشت: فعالیت های این کمیته دو ماه قبل از ایام نوروز در قالب آماده سازی تبلیغات و طرح های اطلاع رسانی آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از چاپ نخسین نقشه مسیر گردشگری در قالب ۵ مسیر تاریخی خبر داد و گفت: در این نقشه به جای راهنمای نقطه ای بناهای تاریخی، مسیرهای گردشگری به صورت محور مشخص شده که زائران را برای گردشگری در استان هدایت می کند.

او همچنین به هدایت و راهنمای مسافران خارج از ورودی های استان برای نخستین بار اشاره کرد و افزود: پایگاه های راهنمای سفر خارج از ورودی های شهر در محورهای تهران-قم، اراد-قم و کاشان- قم مستقر بودند.

یزدانی تهیه و بسته بندی بسته های فرهنگی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و خاطرنشان کرد: تهیه و آماده سازی نقشه های مسیر گردشگری استان، سی دی های اقلیم بهشت، قم تمدن و زیبایی حاوی ۴۰ کلیپ درباره صنایع دستی و جاذبه های گردشگری استان، کتاب سیمای فرهنگ و طبیعت استان قم و کتابچه سه زبانه راهنمای گردشگری استان قم از جمله اقلام این بسته ها بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انعکاس اخبار لحظه به لحظه مجموعه اداره کل میراث فرهنگی و در راس آن کمیته اسکان استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تعامل با رسانه ها به ویژه صدا و سیما در این ایام یکی از مهمترین اقدامات کمیته اطلاع رسانی بوده است.

او همچنین با اشاره به نصب بنرها و پوسترهای اطلاع رسانی در سطح شهر و اماکن اقامتی استان اظهار داشت: نصب بنر معرفی سامانه ۰۹۶۲۹ خدمات سفر به مسافران و نیز دریافت شکایات و پیشنهادات از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام است.