استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 999316
چهارشنبه - 8 اردیبهشت 1400 - 12:34

توجه ویژه به ظرفیت‌های فرهنگی و مخاطب شناسی در تولید محتوای آموزش فرهنگ ترافیک در قم

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: پیگیری و اجرای طرح‌های فرهنگی در به ثمر نشستن اقدامات ترافیکی مؤثر است.

توجه ویژه به ظرفیت‌های فرهنگی و مخاطب شناسی در تولید محتوای آموزش فرهنگ ترافیک در قم
به گزارش پایگاه خبری ربیع، قاسم طالبی از پیگیری طرح‌های فرهنگ ترافیک در این سازمان خبر داد و اظهار داشت: فرهنگ یکی از زیربنایی‌ترین موضوعات در حوزه رفتار شهروندان در مباحث ترافیکی است.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه با گسترش شهرنشینی و ایجاد زیرساخت‌های فنی شهرهای جدید، لزوم آموزش و توجه به مباحث فرهنگ شهری بخصوص در مسائل ترافیکی که مستقیم با ایمنی شهروندان در ارتباط است دوچندان شده است، ابراز کرد: ازاین‌رو همواره مباحث فرهنگی در دستور کار سازمان ترافیک شهرداری قم بوده است.

طالبی ادامه داد: از سال‌های گذشته که کمیته فرهنگ شهروندی در سازمان ترافیک با مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مرتبط و متولی این موضوع برگزار شد اقدامات خوبی نیز صورت گرفت که ازجمله آن می‌توان به برگزاری جشنواره‌های خیابانی با مشارکت پلیس راهور، راه‌اندازی اتوبوس فرهنگی، برگزاری دوره‌های آموزش فرهنگ ترافیک برای رانندگان و مشاغل مرتبط و برگزاری دوره‌های متعدد در مدارس اشاره نمود.

به گفته وی در سال جاری نیز متناسب با شرایط ادامه‌دار ویروس کرونا به دنبال طرح‌های تولید محتوی آموزش فرهنگ ترافیک متناسب با سنین مختلف و توجه به ظرفیت‌های شبکه‌های مجازی با همکاری و مشارکت سایر ادارات علاقه‌مند در این حوزه هستیم.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، مخاطب شناسی، شناخت ذائقه مخاطب و نیازهای فرهنگ ترافیک در شهر را در تولید محتوی آموزشی و فرهنگی حیاتی عنوان کرد و از قالب‌های مختلف هنری برای بهره بردن و کسب بیشترین اثربخشی خبر داد.*