سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 599804
شنبه - 15 دی 1397 - 13:23
چه نمایش‌های جدیدی در سالن‌های تهران ببینیم

تنور گرم تماشاخانه‌های پایتخت در میانه دی‌ماه/ درام‌های اجتماعی در اولویت

تنور تئاتر تهران را در هفته سوم دی ماه درام‌های اجتماعی جدید داغ می‌کنند. از «بازی رویداد فی» تا «سینما» و «مصاحبه» در سالن‌های مختلف تهران اجرا می‌روند.

تنور گرم تماشاخانه‌های پایتخت در میانه دی‌ماه/ درام‌های اجتماعی در اولویت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، هفته سوم دی ماه و همزمان با سرمای هوا میزان درام‌های اجتماعی البته در تماشاخانه‌های تهران قوت می‌گیرد تا تنور تئاتر را در تهران گرم‌تر کند. علاوه بر نمایش‌های مختلف در سالن‌ها، نمایشنامه خوانی‌های جشنواره تئاتر اکبر رادی در این هفته و در تئاتر از جمله نمایش‌های جدیدی که در این هفته اجرایشان را به تازگی شروع می‌کند شامل این موارد است.

* آناهیتا قرچه با « بازی رویداد فی» به عمارت روبرو می‌آید

«بازی-رویداد فی» با طراحی و کارگردانی آناهیتا قرچه از ۱۹ دی در تماشاخانه روبرو اجرا می‌شود.  بازی ـ رویداد چیست؟ فضایی طراحی شده که در آن نمایشی اتفاق نمی‌افتد.پرفورمنسی اجرا نمی‌شود.تماشاگری وجود ندارد و این شکل جدیدی از کنشگری خواهد بود. همه چیز چیده شده تا با حضور شرکت کنندگان شکل گیرد.
در این بازی-رویداد تقابل تقدیر و تصادف به پرسش گرفته خواهد شد.در هر نوبت تنها ۱۰ نفر فرصت تجربه  زیستی در کنار یکدیگر را پیدا خواهند کرد تا با گذر از تفاوت‌هایشان به ریتمی واحد دست پیدا کنند. این نمایش از ۱۹ تا ۲۸ دی در دو نوبت ۱۸ و ۱۹ درچهارراه ولیعصر،بن بست کیانپور،پلاک ۷،عمارت روبرو اجرا می‌شود.

* نمایش «سینما»

نمایش «سینما» به نویسندگی مجید میرجمالی و کارگردانی کسری محمدی اجرایش را از فردا ۱۶ دی ماه تا ۲۸ دی هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه شانو برگزار می‌کند.

بازیگران این نمایش محمد عبداللهی، علی شیری، شیما حکیم پور، میثاق آقامولایی، کاوه دوستی، آرون مزین عابدین، غزاله اعلائی، آرام طالشی، مسعود شهری، افشین کامیاب فرد و کسری هدایت نیا هستند.

داستان از این قرار است که لویی لو پرنس اولین کسی بود که توانست تصاویر متحرک را روی فیلم ضبط کند، اما در ۱۶ سال ۱۸۹۰، هنگامی که سوار قطار به مقصد پاریس شد، دوستان و آشنایانش متوجه شدند که وی ناپدید شده است. تا به امروز هیچ اثری از او یافت نشده و سرنوشت او به یکی از مرموز ترین اتفاقات دنیای سینما تبدیل شد. اما حالا لویی بازگشته است… و در نظر دارد به مرور زمان از تمام هنرمندان سینما، چه دوره صامت و چه ناطق، که هیچ وقت از او یادی نکردند انتقام بگیرد.

*مصاحبه در ناصرخسرو

نمایش مصاحبه به نویسندگی جویس کارول اوتس و ترجمه سید مصطفی رضینی و کارگردانی سیدمحمدرضا فهمیزی از فردا، ۱۶ دی اجرایش را در ساعت ۱۹:۳۰ در تالار ناصرخسرو آغاز می‌کند.

بازیگران این نمایش عباس ستارزاده، اشکان نجاتی، فرحناز اصغری و نیکا خسروآبادی هستند. این نمایش درباره خبرنگار جوانی است که به مصاحبه یکی از بزرگان ادبیات دنیا که سال‌ها پیش برنده جایزه نوبل هم شده می رود اما به مرور متوجه می‌شود که …

* «در انتظار گودو» دوباره می‌آید

نمایش در انتظار گودو نویسنده ساموئل بکت  و ترجمه علی‌اکبر علیزاد و کارگردانی حسام لک از ۱۸ دی ماه اجرایش را در سالن قشقایی تئاتر شهر هر شب ساعت ۱۷:۳۰ به صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش وحید آجرلو، سعید احمدی، میثم دامن زه، زایا دیوید، شاهو رستمی، دلارام فرهناک، مرتضا مظلومی هستند. دو ولگرد در برهوتی منتظر نشسته‌اند تا گی دی بیاید بهشان بگوید چه کنند در این بین اتفاقاتی می‌افتد.

*کالبد شکافی در تئاتر شهر

نمایش کالبد شکافی به نویسندگی و کارگردانی سامان ارسطو از نوزدهم دی ماه هر شب ساعت ۱۸ به صحنه  سالن سایه تئاتر شهر می‌رود.

درباره این نمایش آمده است  میان این همه توهین، خشم و تحقیر؛ «کالبد شکافی» تنها عملی است که به «فردیت» شما احترام می‌گذارد.

بازیگران(به ترتیب حروف الفبا) نادیا باوند، هدیه خانیان، حمیدرضا سنگیان، مانا شریفیان، سیما شکری، ماهی عظیمی، مرتضی علیدادی، میثم غنی زاده، حمیدرضا قبادی، امیرموید باوند، سامان ارسطو هستند.

کارگردان درباره این نمایش یادداشتی بدین قرار نوشته است: سال ۹۶ شمسی برای گروه نمایش آوای دیوانگان با  دو اجرای موفق در کنار بزرگانی چون رومئو کستلوچی و توماس اوسترمایر در جشنواره‌ی فایند برلین و ۲ تجربه‌ی یی‌نظیر دیگر در لا-نف پاریس با نمایش «همان باش؛ که نیستی» آغاز شد و با استقبال کم نظیر شما؛ جویندگانِ آگاهی، با نمایش«خودکارِ بیکار» پایان یافت. سال ۹۷ اما با ۹ ماه تمرین کارگاهی ادامه یافت تا به امروز برسد. روزی که قرار است در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر “کالبد شکافی” شویم. برای دقیق‌تر انجام شدن آن به حضور تک تک شما و یکتایی‌تان نیازمندیم.

این تئاتر نمی خواهد جنبشی در شما صورت بگیرد، بلکه فقط می‌خواهد آگاه کند؛ ما را در برابر تناقضات خودمان. این نمایش بر پایه تناقض‌هاست. اوضاع ناتوان از هر گونه تغییر است. چرا که کالبد شکافی نمی‌کند خود را؛ و به دنبال چراها نیست.

*آوازه خوان خیابان‌های منهتن

نمایش آوازه خوان خیابان‌های منهتن به نویسندگی نیما مهر و به کارگردانی و نویسندگی میکاییل شهرستانی از نوزدهم دی ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به صحنه سالن چهارسوی تئاتر شهر می‌رود.

* «چیزهای سرد» در عمارت روبرو

نمایش چیزهای سرد به نویسندگی و کارگردانی رامین اکبری هر شب با دو گروه در ساعت‌های ۱۸/۳۰ و ۲۰/۳۰ در عمارت روبرو به صحنه می‌رود.

بازیگران گروه اول آرین ابراهیمیان، هدیه بهادری، محمد حری، علیرضا خوشنویس، نیما شاهرخی، رویا صفری، فاطیما عسکری و گروه دوم حمیدرضا بداغی، مژده دایی، آوا شریفی، سیما صادقی، احسان قره داغی، سعید نادری، علی نورانی هستند.

* «بیاین، دارم بابامو می‌کشم»

نمایش «بیاین، دارم بابامو می‌کشم» به نویسندگی و کارگردانی آرش نژاد از فردا شب، شانزدهم دی ماه هر شب ساعت ۱۷:۳۰ به صحنه سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.

صادق مرادی، محمدجواد رنگرز، پدرام عزیزی، مسعود سالاری، ریحانه یزدان یار، آرش نژاد، محمد شاهوردی، مهران قاسم زاده بازیگران این کار هستند.

یک گربه خانگی متعلق به «پادریک» به دلایل مبهمی می‌میرد. پادریک که تروریست بین‌المللی است، برای کشف علت مرگ گربه‌اش و احیانا پیدا کردن قاتل او برنامه‌هایش برای بمب‌گذاری و کشتار مردم در رستوران‌ها را کنسل می‌کند و به شهر خودش آینیشمور باز می‌گردد و اتفاقات تازه‌ای رقم می‌خورد. این نمایش سبک گروتسک کمدی دارد.

* «تنِ تهران» در مهرگان

نمایش تن تهران به کارگردانی و نویسندگی ماندانا جباری از چهاردهم دی ماه اجرایش را در خانه نمایش مهرگان به صحنه می برد.

بازیگران(به ترتیب حروف الفبا) پوریا خدابخش، شیوا خدابخش، نسیم صنیعی منفرد، همایون ظفرپور، روایتگر محمدرضا علیمردانی و با صدای: سعید چنگیزیان هستند.

انتهای پیام/