اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 394139
پنجشنبه - 1 شهریور 1397 - 21:41

تمهید وزارت کار برای راستی آزمایی طرح های اشتغال روستایی

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح های اشتغالزایی روستایی را راهی برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها توصیف کرد و چند راهکار راستی آزمایی هزینه کردها را تشریح کرد

تمهید وزارت کار برای راستی آزمایی طرح های اشتغال روستایی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایرنا، «انوشیروان محسنی بندپی» عصر پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ما گفت: برای شفاف سازی و راستی آزمایی طرح های اشتغالزایی روستایی از جهاد دانشگاهی و همه انجمن های مردم نهاد خواسته ایم در این مسیر به ما کمک کرده و نسبت به اجرای این طرح ها حساسیت لازم را داشته باشند.
محسنی بندپی یادآوری کرد: پیش از این نیز کمیته های فنی تشکیل داده و طرح هایی را که شائبه داشت نتواند اشتغالزایی کند از گردونه اجرا خارج کردیم.
وی افزود: اجرای طرح مشاغل روستایی با تولید و توزیع مناسب ثروت میان روستاییان می تواند آنها را در محل سکونت خود ماندگار کند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری کرد قرار است ۲۰ هزار طرح اشتغالزایی مصوب در روستاها اجرا شود که برای این منظور، در مرحله نخست پنج هزار و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده و در اختیار بانک های عامل قرار گرفته است.
وی گفت: در اشتغال روستایی به مزیت روستاها توجه خاصی شده است.
به گزارش ایرنا، پارسال قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با هدف تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد، به تصویب رسید.
منابع مالی اجرای قانون به شرح زیر است:
الف- معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی با تصویب هیات امنای صندوق به صورت سپرده گذاری قرض الحسنه (با نرخ سود صفر درصد) نزد موسسه های عامل.
ب- دستکم به میزان معادل ریالی سپرده شده توسط صندوق از محل منابع داخلی موسسه های عامل به صورت تلفیقی با منابع موضوع بند (الف) این ماده.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوولیت اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را بر عهده دارد.