سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 560457
شنبه - 17 آذر 1397 - 14:08
بازیگر «فستیوال»:

تمایل تماشاچیان برای تئاتر لاکچری بیش از نمایش‌های حرفه‌ای است

بازیگر تئاتر که این روزها مشغول تمرین نمایشی به نام «فستیوال» است، گفت: عموم تماشاچیان برای نمایش‌های حرفه‌ای تئاتر هزینه نمی‌کنند و بیشتر به دیدن چهره‌های سینمایی و کارهای لاکچری تمایل دارند.

تمایل تماشاچیان برای تئاتر لاکچری بیش از نمایش‌های حرفه‌ای است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مانلی حسین‌پور بازیگر تئاتر که این روزها مشغول تمرین نمایش «فستیوال» به کارگردانی عباس عبدالله‌زاده است، گفت: در این نمایش در نقش «نارمر» دختر شاه مصر ایفای نقش می‌کنم.

وی در ادامه افزود: این نمایش کاملا مدرن و کمدی است،‌ برخی موضوعات البته به مسائل تاریخی مصر باستان و تعیین جانشین برای پادشاه مصر باز می‌گردد که مردم شهر همه در تکاپو هستند و فضای کمدی و جالبی ایجاد شده است.

حسین‌پور با بیان اینکه نزدیک به دو ماه است که تمرین دارند، گفت: تاریخ اجرا، مکان و زمان نمایش هنوز مشخص نشده است. بیش از ۲۰ بازیگر هم در این کار حضور دارند که البته حدود نیمی از آن‌ها بازیگر اصلی هستند.

وی درباره علت حضور خود در این نمایش گفت: من با آقای عبدالله زاده در نمایش‌هایم حضور داشتم و الان هم سرم خلوت‌تر از قبل بود، نمایشنامه را پسندیدم و امیدوارم مخاطب‌پسند شود.

حسین‌پور درباره شرایط اقتصادی این روزهای تئاتر گفت: این نمایش را من برای دل خودم کار می‌کنم چرا که حرفه و علاقه‌ام تئاتر است وگرنه وضعیت اقتصادی تئاتر خراب است و مخاطب اصلا به دیدن نمایش‌ها به استثنای کارهای لاکچری نمی‌رود، الان تماشاگر برای نمایش‌های حرفه‌ای تئاتر هزینه نمی‌کند!

وی یادآور شد:‌ من خیلی‌ها را دیدم که برای کارهای حرفه‌ای تئاتر هزینه نمی‌کنند اما به برای دیدن چهره‌های سینمایی ۲۰۰هزار تومان بلیت «بینوایان» یا «می سی سی پی» خریده‌اند، چرا باید آنقدر هزینه کنیم؟ پس مابقی نمایش‌ها که عواملش این همه زحمت می‌کشند و دیده نمی‌شوند چه؟ من اصلا مخالف تئاتر لاکچری نیستم، به هرحال آن جنبه هم کلاس کار تئاتر است و آنها هم زحمت می‌کشند.

حسین‌پور در ادامه توضیح داد: اما این را می‌خواهم بگویم که گروه‌های نمایشی کارهای لاکچری حامی و پشتیبان دارند اما نمایش‌های ما نه تنها پشتیبان ندارد بلکه هیچ حمایتی هم از دولت و ارشاد نمی‌شوند، همین باعث می‌شود انگیزه تئاتری‌ها روز به روز کمتر شود. من اوایل نیم ساعت قبل از تمرین به محل می‌رسیدم الان دیگر خیلی برایم فرقی نمی‌کند اصلا آن کار به صحنه برود یا نرود! علتش را هم باید در شرایط فعلی تئاتر جستجو کنیم که انگیزه  را از هنرمندان گرفته است.

انتهای پیام/