استانها » البرز
کد خبر : 624588
یکشنبه - 7 بهمن 1397 - 21:30
مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز:

تمام شهرداری‌های البرز سهم نیم‌ درصدی خود را پرداخت کردند

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز گفت: خوشبختانه تمامی شهرداری‌های سطح استان اقدام به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها کرده‌اند.

تمام شهرداری‌های البرز سهم نیم‌ درصدی خود را پرداخت کردند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، احمدعلی هراتی پیش از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان البرز که در ساختمان جلسات معاونت فنی و عمرانی استانداری البرز برگزار شد، از پرداخت همه سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها توسط تمامی شهرداری‌های استان خبر داد و اظهار داشت: می‌توان مجموع درآمد‌های ۶ماه نخست سال جاری کتابخانه‌ها را چهار میلیارد و ۵۰۵ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۴۹۸ ریال برشمرد.
وی با بیان اینکه ظرف یک ماه آینده نسبت به پیگیری و صدور مجوز برای راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در مدرسه شهید عباسپور آسارا اقدام خواهد شد، گفت: در نظر داریم این کتابخانه در ایام دهه فجر به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز با بیان اینکه باید به صورت مستقل فعالیت کنیم و یک نهاد مجزا هستیم، بیان کرد: اقداماتی انجام شده است تا پروژه تنکمان در سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کند اما کندی اقدامات به دلیل عدم تخصیص اعتبار مصوب به کتابخانه‌ها می‌باشد؛ مقرر شده بود این نهاد اعتبار ۶ میلیارد ریالی را در سال ۹۷ از آن خود کند.
هراتی معتقد است که دستاوردهای انقلاب در حوزه کتاب و کتابخوانی ملزم به تبیین است که در این میان می‌توان به ارتقای کتابخانه‌ها کرج از عدد ۳۲ به ۶۸ اشاره کرد.
وی با بیان اینکه توسط این نهاد ۴۰ قلم فاخر به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب تحت عنوان هدیه و یادگاری به نویسندگان حوزه ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تقدیم خواهد شد، تصریح کرد: این اقدام با حضور مسؤولان استانی و کشوری خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز در پایان به اهمیت روند تکمیلی و پایانی ساخت کتابخانه در شهرستان طالقان تاکید کرد.
انتهای پیام/و