استانها » البرز
کد خبر : 721515
چهارشنبه - 1 خرداد 1398 - 20:38

تمام ارگان ها جهت حل معضل گرانی مسکن پای کار باشند

نماینده مردم آسارا، اشتهارد، کرج و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام ارگان های مربوطه جهت حل معضل گرانی مسکن و اجاره بها پای کار بیایند.

تمام ارگان ها جهت حل معضل گرانی مسکن پای کار باشند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمد جواد کولیوند، نماینده مردم آسارا، اشتهارد، کرج و فردیس در مجلس شورای اسلامی امروز  گفت: در پی گران شدن قیمت مسکن و اجاره بها یک نشست تخصصی با حضور رئیس سازمان امور مسکن، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل امور مالیاتی استان البرز در دستور کار قرار گرفت چرا که قیمت بالای مسکن تأثیر مستقیمی در اجاره بها داشته و شرایط را برای مردم جامعه دشوار کرده است.

نماینده مردم آسارا، اشتهارد، کرج و فردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرمول قیمت گذاری منطقه ای مسکن موجب شد تا با اتحادیه مربوطه نیز ارتباط برقرار کنیم و این فرمول را به صورت دقیق تر بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تأکید بر اهمیت بازنگری قیمت های مسکن در سطح استان، اظهار کرد: در صورتی که برای بهبود شرایط نیاز به تصویب قانون احساس شود، مشکل را در قالب یک طرح در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: ممکن است پس از پیگیری های انجام شده در سطح استان یک طرح تصویب شود و در دستور کار قرار گیرد که البته شاید برخی از صاحب خانه ها به این مصوبه تمکین نکنند که در این صورت، ورود دستگاه قضایی الزامی خواهد بود.

کولیوند بیان کرد: ارزش مالیاتی مسکن دو و نیم درصد قیمت منطقه ای مصوبه است و هرساله بر اساس بلوک بندی های شهری قیمت مسکن مشخص می شود.

وی با بیان اینکه باید تمام ارگان های مربوطه پای کار بیایند تا مشکل گرانی مسکن و اجاره بها برطرف شود، گفت: لازم است مشکلات موجود در زمینه قیمت گذاری مرتفع شود تا آرامش در شهر برقرار باشد

کولیوند برخی از اعلام قیمت ها را سرسام آور برشمرد و اضافه کرد: موضوع باید ظرف یک ماه آتی به نتیجه برسد که البته اگر نیازمند تصویب قانون و طرح مسأله در مجلس باشد، حدود ۶ ماه طول خواهد کشید.

انتهای پیام/م/۱۱۰۲/س/۳