تماشای دوربین های قدیمی در “اتاق تاریک”

نمایشگاه “اتاق تاریک” مجموعه ای از آثار نادر امیرپرویز از دوربین های قدیمی در موزه هنرهای معاصر برپاست.

تماشای دوربین های قدیمی در “اتاق تاریک”

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازنادر امیرپرویز در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه “اتاق تاریک” که در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد، گفت: دوربین های نمایش داده شده در این نمایشگاه مربوط به سال های ۱۹۰۰ تا ۱۹۷۰ میلادی هستند که با هدف آشنایی علاقمندان با فرم ادوات و تجهیزات عکاسی در این بازۀ زمانی گردآوری شده است.

این پیشکسوت عکاسی با بیان اینکه تمام دوربین های به نمایش درآمده در نمایشگاه اتاق تاریک را شخصاً تهیه کرده است، افزود: این دوربین ها از نظر کارکرد خاص هستند و برخی از آن ها دوربین های عکاسی هوایی و دارای مکانیک ویژه ای بوده اند، ضمن اینکه اندازه های عکاسی با برخی از دوربین های ارایه شده متفاوت بوده و از اندازۀ هشت میلی متری تا ۲۴ سانتی متری متفاوت است.
وی تصریح کرد: نمایشگاه “اتاق تاریک” برای اولین بار در کشور و در شهر اصفهان افتتاح شده است، امیدوارم این امکان فراهم شود تا با همفکری مسئولین، این نمایشگاه در شهر اصفهان و به صورت دائمی در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.
امیرپرویز با اشاره به حرفه هنری خود ادامه داد: عکاسی رشته ای از هنر است و هر فردی که در زندگی یک رشتۀ هنری را دنبال کند این علاقمندی در زندگی او تاثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه هنر عکاسی موجب شده تا وی فرد آرام و به دور از توجه صِرف به مادیات باشد، خاطرنشان کرد: امروزه دسترسی به اطلاعات بسیار زیاد است و به راحتی می توان همه کاری را انجام داد، اما در هنر عکاسی، مهم این است که عکسی که ارایه می کنند دارای حس خاصی باشد که بیننده را تکان دهد.
گفتنی است؛ نمایشگاه “اتاق تاریک” دوربین های قدیمی از مجموعه نادر امیرپرویز را به نمایش گذاشته که تا ۱۸ مرداد همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ (جمعه ها ۱۶ تا ۲۰) در محل موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.