استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 909586
سه شنبه - 3 دی 1398 - 15:44
استاندار قم در مراسم تجليل از صادركنندگان نمونه استان مطرح كرد:

تلاش برای رفع موانع صادرات در دستور کار مسئولان استان قم/ قوانین باید متناسب با نیازهای صادراتی باشد/ لزوم تمرکز دستگاه ها در جهت تحقق اهداف صادراتی استان

استاندار قم با بیان اینکه قوانین باید متناسب با نیازهای صادراتی باشد بر لزوم تمرکز دستگاه ها در جهت تحقق اهداف صادراتی استان تاکید کرد.

تلاش برای رفع موانع صادرات در دستور کار مسئولان استان قم/ قوانین باید متناسب با نیازهای صادراتی باشد/ لزوم تمرکز دستگاه ها در جهت تحقق اهداف صادراتی استان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قم طی سخنانی دستیابی به یک گفتمان مشترک در رابطه با توسعه اقتصادی بین بخش خصوصی و دولت را ضروری دانست و گفت: مسئولان باید بر اساس برنامه های کارشناسی و با اولویت عملیاتی بودن طرح هایشان تصمیم گیری کنند.

استاندار قم با اشاره به روایات و احادیثی در رابطه با اهمیت و جایگاه فکر و اندیشه افزود:

وی با بیان اینکه چالش های توسعه صادرات باید از زبان صادرکنندگان شنیده شوند‌ بیان کرد: مدیران اجرایی در مقام تصمیم گیری و عمل باید خودشان را در جایگاه صادرکننده ببینند تا تصمیماتشان نتیجه بخش شود.

سرمست برخی قوانین موازی در حوزه ی اقتصاد در کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بایستی موانع قانونی توسعه احصاء و برای حذف چنین قوانینی تلاش شود.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه اقتصاد کشور در ارتباط تنگاتنگ با اقتصاد جهانی است اظهار کرد: همه ی مسئولان باید به این امر باور داشته باشند تا بتوانیم شرایطی مطلوب را برای صادرات کاهای تولیدی کشور و استان فراهم کنیم.

سرمست گفت:‌ در کنار صدور فکر و ایدئولوژی اسلامی، باید نفوذ جمهوری اسلامی را در بحث صادرات کالاها و خدمات نیز بیشتر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه صادرات باید به اصول آن اصالت بدهیم خاطرنشان کرد: تحقق کامل تجارت الکترونیک، حمایت از واحدهای دانش بنیان و تولید محصول با کیفیت با قیمت تمام شده پایین همگی از الزامات توفیق در صادرات هستند که محقق شدن آنها نیازمند مشارکت همه جانبه ی دولت و بخش خصوصی است.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه به لحاظ وزنی وضعیت صادرات استان خوب بود است گفت: با اینحال به لحاظ ارز حاصل از صادرات هنوز برنامه هایمان محقق نشده است و باید در این راستا گام برداریم.

سرمست در پایان ارج نهادن به مقام صادرکنندگان در چنین مراسمی را مورد تقدیر قرار داد و با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم خاطرنشان کرد: تجلیل نمادین از صادرکنندگان قدردانی از همه ی کسانی است که در این شرایط امر تولید و صادرات را انجام می دهند.