استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 525581
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 11:38

تقویت قدرت پاسخگویی پلیس و شفاف‌سازی آمار و اطلاعات

سامانه تجمیع خطوط ۱۱۰ نیروی انتظامی استان اصفهان با حضور سردار معصوم‌بیگی و دیگر فرماندهان نیروی انتظامی استان، نماینده مجلس و مدیر کل بهزیستی استان در مرکز اطلاع‌رسانی ستاد انتظامی شهرستان اصفهان با اهداف تحرک عملیاتی و چابکی در اقدام و عمل و تجزیه و تحلیل رخدادهای استان با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

تقویت قدرت پاسخگویی پلیس و شفاف‌سازی آمار و اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سامانه تجمیع خطوط ۱۱۰ نیروی انتظامی استان اصفهان با حضور سردار معصوم‌بیگی و دیگر فرماندهان نیروی انتظامی استان، نماینده مجلس و مدیر کل بهزیستی استان در مرکز اطلاع‌رسانی ستاد انتظامی شهرستان اصفهان با اهداف تحرک عملیاتی و چابکی در اقدام و عمل و تجزیه و تحلیل رخدادهای استان با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.
سرهنگ علی آهنگران، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان، در آیین افتتاح طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ با گرامیداشت یاد شهید محمود رحیمی که به‌تازگی در درگیری با اشرار به شهادت رسیده، سخن مقام معظم رهبری را که فرموده‌اند: پلیس، سازمانی در مقابل چشمان مردم است، بیان کرد و گفت: با توجه به تنوع مأموریتی انتظامی، خط ۱۱۰ در سال ۱۳۷۹ در ۳۰۰ شهر کشور راه‌اندازی شد و اینک به مرحله تجمیع خطوط ۱۱۰ در استان اصفهان توسعه یافته که خدمات‌رسانی با تأکید بر شفافیت امور از ابعاد مختلف، پاسخگویی پلیس، عملکرد حرفه‌ای و بررسی فرایندهای اجرای عملکرد پلیس است که در این فرایند، دریافت و ثبت مأموریت، زمان حضور و چرخه فوریت‌های پلیس در یگان‌های اجرایی کنترل می‌شود.
وی از تماس‌های فوریتی نام برد که سرعت در حضور پلیس می‌تواند مانع از تشدید و تداوم ارتکاب به جرم (مثل قتل یا خودکشی) شود که در حین تماس با ۱۱۰ فوریتی‌بودن عملیات اعلام می‌شود.
وی افزود: بعضی از تماس‌ها مثل سرقتی که قبلا اتفاق افتاده است، فوریتی نیست.
سرهنگ آهنگران بازده قوانین و گسترش فعالیت پلیس را ناامن‌شدن شرایط ارتکاب به جرم، ایجاد بستر مناسب برای تسلط بر مأموریت، توسعه سیستم فوریت‌های پلیس و پاسگاه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: یکپارچه‌شدن سامانه‌ها و اشتراک‌گذاری بین یگان‌ها و تجمیع خطوط ۱۱۰، به شفاف‌سازی آمار و اطلاعات، حذف مأموریت خارج از حوزه استحفاظی، کنترل ابلاغ مأموریت در مدیریت بحران از طریق قرارگاه مستقر در مرکز کنترل و افزایش توان پاسخگویی در مأموریت‌های ۱۱۰ کمک می‌کند. همچنین تجمیع خطوط ۱۱۰ به کاهش هزینه‌های آموزش، استانداردسازی و نظارت سیستمی منجر می‌شود.
۱۶۷ تماس با ۱۱۰ در ساعت
سردار مهدی معصوم‌بیگی، فرمانده انتظامی استان، در افتتاح سامانه تجمیع خطوط ۱۱۰ در مرکز اطلاع‌رسانی پلیس به خبرنگار ما گفت: تلفن ۱۱۰، پل ارتباط عملیاتی بین مردم و نیروی انتظامی است که این سامانه برای نخستین بار در کشور در استان اصفهان با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شده و اهدافی را دنبال می‌کند؛ ازجمله حوزه عملیات را به امدادخواهان و مراکز امدادرسانی نزدیک می‌سازد و اشراف و نظارت بیشتر بر مأموریت و عملکرد همکاران دارد؛ همچنین تحرک عملیاتی و چابکی در اقدام و عمل نیروی انتظامی را تقویت و جرم‌ها و رخدادهای استان را تجزیه و تحلیل می‌کند. وی در اشاره به ۱۶۷ تماس با ۱۱۰ در ساعت، افزود: با تجمیع خطوط ۱۱۰، با افزایش تماس مواجه خواهیم بود و بنابراین ۳۰ خط را طراحی کرده‌ایم. وی در پاسخ به خبرنگار ما درباره دسترسی به آدرس محل وقوع جرم از طریق تماس با ۱۱۰ گفت: سامانه GIS، این مأموریت را دنبال می‌کند و در بعضی از گشت‌های ما نصب شده و باید آن را توسعه دهیم که به محض تماس، مکان‌یابی انجام شود.