به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین ، پیش از ظهر امروز با حضور معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی، امام‌جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین فرهنگی شهرستان از ۲۲ نفر از سوادآموزان، آموزش‌دهندگان، پیشکسوتان و فعالان حوزه سوادآموزی شهرستان اسفراین تجلیل شد.

امام‌جمعه اسفراین در همایش تجلیل از برترین‌های حوزه سوادآموزی با تبریک هفته سوادآموزی گفت: هفتم دی‌ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به‌فرمان حضرت امام (ره) حرکتی بزرگ برای مبارزه با محرومیت‌های فرهنگی و برطرف نمودن مشکل بی‌سوادی در کشور بود.

حجت‌الاسلام محمدیان بابیان اینکه گسترش سوادآموزی در جامعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌گردد گفت: فرد باسواد خیلی کم به دنبال ارتکاب بزهکارهای اجتماعی می‌رود.

وی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب را که به‌خوبی قابل‌اندازه‌گیری است می‌توان به حوزه سوادآموزی در کشور اشاره کرد که تفاوت‌های قبل و بعد از انقلاب در عرصه سوادآموزی در کشورمان قابل توصیف و تبیین می‌باشد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز ضمن قدردانی از تلاش تمامی همکاران در عرصه سوادآموزی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون درصد باسوادی بیش از ۴۳ درصد افزایش‌یافته است.

مهدی مودی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال، ۵۰۸ هزار و ۹۴۶ نفر از جمعیت این استان معادل ۹۲.۸۵ درصد باسواد هستند که در یک برنامه سه‌ساله در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال یعنی تا سال ۱۴۰۰ بی‌سوادی را در سطح استان خراسان شمالی به صفر خواهیم رساند.

در پایان این همایش با اهدا لوح تقدیر و هدایای از ۲۲ نفر از تلاشگران عرصه سوادآموزی تجلیل شد.

انتهای پیام