اجتماعی » اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » پیشخوان » تولیدی » سحر جلالی
کد خبر : 1023650
شنبه - 12 آذر 1401 - 14:52
پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان میزبان قرارداد دانش‌بنیان؛

تفاهم‌نامه همکاری میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و هلدینگ امید؛قرارداد نصب سیستم دانه‌بندی هوشمند گندله

تفاهم‌نامه همکاری میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و هلدینگ امید در حاشیه بازدید معاون وزیر صمت از پاویون شهرک امضا شد. بر این اساس سطح همکاری‌‌های فعال میان دو طرف افزایش خواهد یافت.

تفاهم‌نامه همکاری میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و هلدینگ امید؛قرارداد نصب سیستم دانه‌بندی هوشمند گندله

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در حاشیه بازدید سید محمد موسوی، معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت، از پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ایران (ایران متافو)، تفاهم‌نامه همکاری میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و هلدینگ مهندسی، حمل‌و نقل، صنعتی، خدماتی و بازرگانی امید امضا شد.

موضوع این تفاهم‌نامه «ایجاد و گسترش همکاری‌های طرفین در خصوص توسعه فناوری و بازار» عنوان شده است. بر این اساس تفاهم شد توانمندی‌های موجود در شرکت‌های عضو شهرک معرفی و نیازهای فناوری و برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ یاد شده، اعلام شود.

مشارکت در تامین هزینه پروژه‌های تحقیق و توسعه، همکاری در توسعه بازار شرکت‌های عضو شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و همچنین تامین تجهیزات مورد نیاز در پروژه‌های مشترک اعم از فضای کالبدی، تجهیزات و ماشین‌آلات، از دیگر موضوعات مورد تفاهم در این بخش است.

اقدامی برای رشد تولید ناخالصی ملی

همچنین ۹ آذرماه، قرارداد نصب سیستم دانه‌بندی هوشمند گندله میان دو شرکت «درصا» و «اپال پارسیان» امضا شد.

مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درصا، در همین خصوص گفت:نصب این سیستم در شرکت مذکور رشد تولید دو درصدی گندله در سال به ارزش چهار میلیون دلار را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: قیمت این محصول ایرانی نسبت به تنها نمونه مشابه اتریشی یک سوم است در حالی که بر خلاف آن، خدمات پشتیبانی و پس از فروش بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درصا گفت: فناوری پیشرفته این محصول در کنار شاخص پیچیدگی بالا و وجود فناوری هوش مصنوعی باعث شده تا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز دانش‌بنیان کسب کند.

حیدری افزود: پارامترهای کیفی لحاظ شده در تولید این محصول باعث شده تا علیرغم استانداردهای بسیار سختگیرانه اتحادیه اروپا، قابلیت صادرات این محصول به این اتحادیه وجود داشته باشد‌.

سحر جلالی