اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 424338
دوشنبه - 19 شهریور 1397 - 13:20

تعاونی‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال گرفتند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ تعاونی در طرح اشتغال روستایی ثبت‌نام کرده و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های تعاونی‌ پرداخت شده است.

تعاونی‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال گرفتند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، سیدحمید کلانتری اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها چهار هزار و ۸۰۰ تعاونی در کشور برای بهره‌مندی از مزایای طرح اشتغال روستایی ثبت‌نام کرده‌ و تاکنون ۹۱۶ میلیارد تومان طرح به چهار بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید ارائه شده که در دست بررسی است.

وی افزود: بعضی از این تعاونی‌ها موجود بوده و برخی دیگر نیز جدید التاسیس است.

کلانتری در پاسخ به این پرسش که آیا تعاونی‌ها موفق به اخذ تسهیلات اشتغال روستایی شده‌اند یا خیر، گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان به تعاونی‌ها پرداخت شده و نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان نیز مصوب یا عقد قرارداد شده است.

معاون امور تعاون وزیر کار گفت: مشکلی برای ثبت‌نام تعاونی‌ها وجود ندارد و به اندازه‌ای که انتظار داشتیم، ثبت‌نام انجام شده، تنها مشکل،‌ بررسی طرح‌ها در کارگروه اشتغال به ویژه کارگروه بانک‌هاست که امیدواریم با سرعت بیش‌تری انجام شود.

وی افزود: منابع خوبی از سوی دولت برای طرح اشتغال روستایی درنظر گرفته شده و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم با مشارکت تعاونی‌ها در حال انجام است.

طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی و با اولویت تاسیس تعاونی در روستاهای دارای مزیت نسبی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. اجرای موفق این طرح، کاهش مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی و حل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری را به دنبال دارد. مجلس سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای توسعه اشتغال در مناطق محروم و روستایی به تصویب رساند.