اتاق بازرگانی اصفهان » استانها » اصفهان » پروانه شریفی » تولیدی » خبر دریافتی
کد خبر : 524482
چهارشنبه - 2 آبان 1397 - 19:10
سفیر کره جنوبی:

تعامل بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط(SME) کره جنوبی و ایران می تواند تحریم ها را کم اثر کند

سفیر کره جنوبی در ایران وی تبادل اطلاعات و ایده ها برای شرکت های خصوصی و بنگاه های تجاری کوچک و متوسط (SME)را راه مناسبی برای مقابله با شرایط سخت تحریم ها دانست و گفت:اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان مرکز اقتصادی استان اصفهان می تواند با حمایت از این بنگاه ها به تبادل تجاری با شرکت های کره جنوبی بپردازد.

تعامل بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط(SME) کره جنوبی و ایران می تواند تحریم ها را کم اثر کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، ریو جونگ هیون در دیدار با نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان  از روابط خوب ایران با سایر کشورها از جمله کره جنوبی خبر داد و گفت:نامگذاری خیابان های تهران و اصفهان به نام شهرهای و کشورها نشان از تفاهم نامه خواهرخواندگی بین شهرهای ایران با سایر کشورهاست .
وی از مقدمات تفاهم  خواهرخواندگی گوانجو  (Gwangju) و اصفهان خبر داد و گفت:این خواهرخواندگی ها می تواند به توسعه روابط اقتصادی  فرهنگی دو شهر منجر شود.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار همکاری بنگاه های کوچک و متوسط استان اصفهان با شرکت های کره جنوبی شد و گفت:تبادل نظر رو در رو و نشست با شرکت های کره ای می تواند گام نخست این همکاری باشد.
وی با اشاره به برگزاری نشست های دانشگاه اصفهان و دانشگاه سئول گفت: اتاق بازرگانی اصفهان آماده برگزاری نشست های اقتصادی بین دو طرف است.
جیونگ هوان سرکنسول سفارت کره جنوبی در تهران در این دیدار گفت: ارتباط فرهنگی و آشنایی با فرهنگ و استراتژی هر کشور به  برقراری ارتباط عمیق کمک می کند.
وی پیشنهاد کرد:بازرگانان و فعلان اقتصادی ایران کره جنوبی درباره فرهنگ یکدیگر اطلاعات کسب کنند و ارتباط  تنگاتنگی تعریف کنند.
وی صنعت سینما و ورزش را نمونه هایی از تبادل فرهنگی دو کشور برشمرد و گفت:مردم ایران از ورزش تکواندو که اصالت کره ایی استقبال می کنند و سریال های کره ایی مورد استقبال ایرانیان واقع شده است.