استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 916368
شنبه - 14 دی 1398 - 13:57
درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم صورت گرفت:

تصویب سند ارتقاء وضعیت بانوان استان قم

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار قم‌و با حضور معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری سند ارتقاء وضعیت زنان استان تصویب شد .

تصویب سند ارتقاء وضعیت بانوان استان قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در سالن جلسات امام جواد (ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به آسیب های اجتماعی در برنامه ریزی های استان، اظهار کرد: بهبود وضعیت و ارتقای شاخص های اجتماعی به صورت جدی در قم دنبال می شود.

استاندار قم جایگاه ویژه استان قم در سطح کشور را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: کوچکترین آمار های مرتبط با آسیب های اجتماعی در قم بزرگ دیده می شود و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب پیرامون پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان اهتمام بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وی با انتقاد از برخی از سیاه نمایی ها نسبت به آمار آسیب های اجتماعی در حوزه زنان تصریح کرد: وضعیت واقعی استان بسیار مطلوب تر از چیزی بوده که در برخی آمار به آنها اشاره می شود.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر وضعیت رو به بهبود شاخص های اجتماعی حوزه زنان در قم، ادامه داد: زنان قمی در عرصه های مدیریتی، ورزشی، فرهنگی و غیره منزوی و خانه نشین نبوده و در تمام این عرصه ها بالندگی های ویژه ای دارند.

استاندار قم با اشاره به رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان استان، تصریح کرد: سند ارتقای وضعیت زنان استان بر اساس برش استانی و بومی سازی بر مبنای فضای فرهنگی قم اجرایی خواهد شد و ظرفیت آن را دارد که در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی به سند پایه تبدیل شده و سایر برنامه ریزی های حوزه بانوان بر مبنای آن عملیاتی گردد.

وی تاکید کرد: سند ارتقای وضعیت زنان بر مبنای اسناد بالادستی نظام و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلان دولت تدبیر تدوین شده است.

سرمست همچنین به موضوع بکارگیری زنان در پست های مدیریتی در استان اشاره کرد و گفت: در انتصاب پست های مدیریتی قم نگاه جنسیتی نبوده و شایسته سالاری مهم ترین شاخص مدیریت استان در تمام انتصابات می باشد.

سرمست در پایان هدف نهایی اجرای این سند را کاهش آسیب های اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری، آمار طلاق در استان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.

گفتنی است در این جلسه ضمن تصویب سند ارتقاء وضعیت زنان استان سرکار خانم صدیقه صدیق تقی زاده بعنوان مدیرکل امور زنان و بانوان استانداری معرفی شد و از خدمات و تلاش های سرکار خانم افسانه زمانی مهر تقدیر و تشکر بعمل امد .