به گزارش پایگاه خبری ربیع،شرکت ASUS سه گوشی جدید Zenfone 5، Zenfone 5Z و Zenfone 5 Lite را در کنفرانس خود در نمایشگاه MWC 2018 معرفی کرد. با شهر سخت‌افزار باشید تا به تماشای تصاویر رسمی منتشرشده از این سه گوشی بپردازیم.

ازآنجاکه گوشی Zenfone 5 از پردازنده Snapdragon 636 و حداکثر ۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد، نمی‌توان آن را یک پرچم‌دار تلقی کرد؛ اما ASUS، Zenfone 5Z را با طراحی مشابه معرفی کرد تا با استفاده از Snapdragon 845 و ۸ گیگابایت رم یک پرچم‌دار واقعی تلقی شود.

نکته قابل‌توجه در این دو گوشی، طراحی کاملاً مشابه iPhoneX هست. البته این تنها چیزی نیست که ASUS از اپل قرض گرفته است؛ ZeniMoji قابلیتی جدید در سری Zenfone است که با کمک آن می‌توانید همانند Animoji اپل، ایموجی‌های متحرک خود را تولید کنید.

علاوه بر این ASUS از دو گوشی میان رده دیگر بانام‌های Zenfone 5 Lite و Zenfone Max M1رونمایی کرد. ۵ Lite با دو دوربین در پشت و دو دوربین در جلو، به همراه یک نمایشگر ۶ اینچی، ساده‌ترین مدل نسل پنجم ذن‌فون‌ها به شمار می‌رود. البته نسخه Lite باکمی حاشیه بیشتر نسبت۵ و ۵Z همراه شده است. Max M1 نیز که به‌عنوان برادر کوچک‌تر اما جدیدتر Max Plus M1شناخته می‌شود، با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر ۵.۵ اینچی با نسبت ۱۸ به ۹ ابعاد به بازار عرضه خواهد شد.