به گزارش پایگاه خبری ربیع،سایت چینی ITHome امروز دو تصویر از گوشی OnePlus 6 منتشر کرد که نشان می‌دهد این گوشی طراحی ظاهری شبیه به آیفون X را دارد و از یک Notch در بالای خود بهره می‌برد.

انتظار می‌رود نسخه بعدی از گوشی‌های پرچمدار OnePlus در کنار انبوهی از قابلیت‌های جدید، از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ که در حال حاضر تنها در گوشی گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس در دسترس قرار گرفته است نیز بهره ببرند. اما دو تصویری که امروز از این گوشی هوشمند منتشر شد به گونه‌ای نشان می‌دهد که گوشی OnePlus 6 قرار است به گوشی آیفون X اپل نیز شباهت‌هایی داشته باشد.

سایت چینی ITHome امروز دو تصویر زنده از گوشی‌های OnePlus 6 منتشر کرد که نشان می‌دهد کمپانی سازنده قصد دارد دوربین سلفی و دیگر سنسورهای موجود در پنل جلویی این گوشی را در بالای نمایشگر و تحت بخشی موسوم به Notch در دسترس کاربران قرار دهد. اگرچه این تصاویر مربوط به نسخه‌های اولیه و آزمایشی از این گوشی است اما نشان می‌دهد که در طراحی آن از گوشی‌های آیفون X الهام گرفته شده است. پیش از این نیز انتظار می‌رفت که استفاده از Notch و دیگر ویژگی‌های مشابه با آن در گوشی‌های سال ۲۰۱۸ کمپانی‌های مختلف با شدت زیادی دنبال شود.

oneplus-6-2.jpg - 126.73 kB

تصاویری که در طی روزهای اخیر از گوشی P20 هواوی منتشر شده است نیز نشان می‌دهد که این کمپانی نیز قصد دارد از Notch به عنوان محلی برای قرارگیری سنسورهای مختلف استفاده کند. گوگل نیز چندی پیش اعلام کرد که نسخه‌های آینده از سیستم عامل اندروید به صورت خودکار ازNotch موجود در گوشی‌های هوشمند پشتیبانی خواهند کرد.

در کنار قرار گرفتن سنسور مربوط به دوربین سلفی در این بخش، انتظار می‌رود که وان پلاس نسل جدید از گوشی‌های پرچمدار خود را به یک سیستم تشخیص چهره جدید نیز مجهز نماید. گفته می‌شود که استفاده از این Notch جدید سبب خواهد شد که امکان ارتقا و به‌روز رسانی این سیستم امکان پذیر باشد. تصویر منتشر شده از پشت این گوشی نیز نشان می‌دهد که وان پلاس نیز همچون بسیاری از دیگر کمپانی‌ها قصد ندارد در این محصول خود از سنسورهای تشخیص اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده کند و همچنان شاهد حضور این سنسور در پنل پشتی هستیم.

شش گیگابایت حافظه رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و سیستم عامل اندروید ۸.۱ از دیگر ویژگی‌های گوشی OnePlus 6 است که این تصاویر به آن اشاره دارند. انتظار می‌رود در کنار این ویژگی‌ها شاهد حضور بدنه‌ای تمام شیشه‌ای و همچنین پشتیبانی از شارژر‌های بی‌سیم در این گوشی‌ها باشیم.