به گزارش پایگاه خبری ربیع،کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شهری به منظور هماهنگی و انجام امور مربوط به فضاسازی محیطی شهر و تبلیغات شهری با حضور مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، موسوی منش مدیر عامل سازمان زیباسازی، مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی،کلانترزاده مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم و  تعدادی از صاحب نظران عرصه تبلیغات صبح امروز در دفتر این اداره کل تشکیل شد.

مهدی کلانترزاده با بیان اینکه بحث تبلیغات شهری مخاطبان وسیعی دارد که مردم، شرکت‌ها، ادارات و دستگاه‌ها از این ظرفیت ها استفاده می‌کنند، اظهار کرد: امکانات مختلفی در شهر برای تبلیغات شهری وجود دارد و سیاست گذاری و تصمیم گیری متمرکز در این بخش اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با اشاره به اینکه در سازمان‌های مختلف شهرداری، بودجه‌ای برای اطلاع رسانی مناسبتی و تبلیغات شهری پیش بینی شده است، گفت: برای اینکه این بودجه بتواند به شکل درست و صحیح هزینه گردد، کمیته‌ای متشکل از مدیران برای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت تبلیغات شهری شکل گرفت.

وی بیان داشت: اکران هماهنگ و یکپارچه تبلیغات محیطی در سطح شهر ، فضاسازی سطح شهر به ویژه ورودی های شهر از جمله اهدافی است که در این کمیته به آن پرداخته شد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به تشکیل کمیته تبلیغات شهری در شهرداری قم و شکل گیری تبلیغات شهری منسجم و یکپارچه در ایام و مناسبت های مختلف بیان داشت: تلاش جدی بر این است که در سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و همچنین روز قم تبلیغات شهری متناسب با این روز با همه جوانب بررسی شود و  اطلاع رسانی در خور شان آن حضرت و شهر قم برگزار شود.

وی از اکران بنرهای مناسبتی ویژه سالروز ورود حضرت معصومه (س)به قم و همچنین روز قم در سطح شهر خبر داد و افزود: این بنرها با شعار های مذهبی،اطلاع رسانی بر روی سازه‌های عرشه پل، پرتابل، بیلبورد و استرابورد اکران می شود.

کلانترزاده افزود: ساماندهی تبلیغات هیئات مذهبی برای اطلاع‌رسانی ویژه‌برنامه‌های جشن شادی سالروز ورود حضرت معصومه به قم در ماه‌ ربیع الاول از دیگر برنامه‌هایی است که در این کمیته انجام خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در این خصوص با بیان دلایل لزوم ساماندهی تبلیغات محیطی هیئات مذهبی در شهر قم گفت: به منظور رعایت ایمنی و امنیت شهروندان، نصب هرگونه تبلیغات در سطح شهر با سازه‌های داربستی ممنوع بوده و اینگونه تبلیغات صرفاً در سازه‌های ثابت تبلیغاتی سطح شهر اکران می‌گردند.

وی اخذ مجوز نصب برای هرگونه بنر اطلاع‌رسانی مناسبتی در سطح شهر قم را الزامی دانست و گفت: هیئات مذهبی، مساجد و تکایا جهت هرگونه اقدام تبلیغاتی در سطح شهر ضمن هماهنگی با شورای هیئات مذهبی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، ابتدا می‌بایست طرح تبلیغاتی خود را از نظر محتوایی به تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم رسانده و سپس جهت صدور مجوز نصب از طریق اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اقدام نمایند.

گفتنی است :کمیته تبلیغات شهری هر دو هفته یکبار به صورت ثابت با حضور مدیران شهرداری قم و کارشناسان و صاحب نظران عرصه تبلیغات برگزار می شود.

لازم به ذکر است با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.