استانها » البرز
کد خبر : 630325
شنبه - 13 بهمن 1397 - 21:00
وزیر صمت خبر داد

تزریق ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تزریق ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی خبر داد.

تزریق ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از کرج، رضا رحمانی در آیین تجلیل از صنعتگران برتر استان البرز که در سالن اجتماعات باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد: بازدیدهای انجام شده از استان البرز به تقویت شناخت ما از ظرفیت‌های این استان کمک شایانی داشت.

وی با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی موفق مستقر در استان البرز، تصریح کرد: نهایت تشکر و قدردانی را از استان البرز داریم، نکته‌ قابل اهمیت این استان را می‌توان به رفع و رجوع معضلات اقتصادی در هر شهرستان توسط نماینده دولت در آن منطقه دانست و اگر مشکل قابل حل نبود در استان مطرح شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سایر استان‌ها باید از این روش الگوبرداری کنند، گفت: استان‌های مرزی باید مورد توجه قرار گیرند.

رحمانی برگزاری جشن چهلمین سالگرد انقلاب را همسو با تقویت روحیه انقلابی برشمرد و اضافه کرد: در دنیا نخستین کشوری هستیم که به رشد و توسعه صنعت پرداختیم در حالیکه با سیلی از مشکلات گمرکی و یا تحریم‌ها همراه شدیم.

وی به وجود ۹۷۸ شهرک در کشور اشاره کرد و گفت: این آمار را مدیون و مرهون انقلاب و استقلال کشور هستیم؛ در اوایل انقلاب این آمار به عدد ۱۰۰ هم نمی‌رسید.

رحمانی با اشاره به اینکه استان البرز واحدهای بزرگ صنعتی دارد، تصریح کرد: ۲۰۹ طرح در کل کشور با اعتبار ۳۷ هزار میلیارد تومان اجرایی شده که در این میان ۲۵ هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: حوزه کاری ما برای تحریم راهی در نظر گرفته است که آن استفاده از پتانسیل و توان مردمی است.

رحمانی با تأکید بر اینکه حفظ تولید در این برهه از زمان اقدامی جهادی است و مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، بیان کرد: اگر بتوانیم تولیدات را حفظ کنیم اشتغال نیز محقق خواهد شد و معضل معشیتی کاهش می‌یابد.

وی از تحقق نقدینگی واحدها و انجام این مصوبه در کوتاه‌ترین مدت خبر داد و تصریح کرد: به دستور رئیس جمهور ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی تزریق خواهد شد.

به گفته وزیر صمت طی مصوبه هیات دولت هر واحد که چک برگشتی داشته باشد در شرایط عادی اجازه دریافت تسهیلات ندارد، همچنین سه کارگروه اصلی صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت.

رحمانی در پایان با تأکید بر اینکه طی جلساتی مقرر شد خط سبز تعریف شود، خاطرنشان کرد: آمار ده ماهه را برای رشد صادرات ۲.۲ درصد است که سعی داریم این آمار را در سال آتی افزایش دهیم.

انتهای پیام/و